رودهن/

افزایش تولید در واحد سطح راهکار برون‏ رفت از دوران کنونی کشاورزی است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور، راهکار برون ‏رفت از دوران کنونی کشاورزی را افزایش تولید در واحد سطح خواند.

مجتبی شادلویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: کشاورزان امیدوار هستند که طرح انتزاع دوباره در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی، بازگشت طرح "انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی" به دستور کار مجلس شورای اسلامی را خواست کشاورزان عنوان کرد

شادلویی ادامه داد: بر اساس این طرح پیشنهادى، انتزاع بخشى از تکالیف و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت از این وزارتخانه سلب و به وزارت جهاد کشاورزى سپرده می‏ شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران ایران اضافه کرد: طرح انتزاع، وظایف بخش کشاورزى از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزى را محقق می‏ سازد.

وی تصریح کرد: اما وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش با توجه به تحصیلات خود این اصل حیاتی با افزودن دو واژه "بازار هدف مناسب" و "اقتصاد تولید" تکمیل کرد و گفت که " اگر این دو شاخص مدنظر قرار نگیرد در نهایت اصل اساسی پایداری تولید محقق نمی‏ شود".

شادلویی اضافه کرد: در صورت روان ‏سازی جریان بازار هدف، محصولات کشاورزی نیز به صورت خودکار با افزایش تولید در واحد سطح همگام می ‏شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور افزود: متاسفانه طرح انتزاع با بروز برخی حواشی مواجه شد و امیدوارم دوباره به صحن بهارستان برای بررسی مجدد بازگردد.

وی معتقد است که اگر روزی اختیار بخش‏ های دیگر کشاورزی با تصویب طرح انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود، برای بهره‏ برداران مفید خواهد بود./س
برچسب ها: تولید ، مجلس ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.