اصفهان/

جايگزيني شبکه اتوماسيون نورد گرم فولاد سازي و نورد پيوسته فولاد مبارکه بدون توقف در خط توليد

کارشناسان داخلي فولاد مبارکه با همکاري متخصصان داخلي کشور موفق شدند شبکه فرسوده قبلي اتوماسيونlevel1 نورد گرم فولاد سازي و نورد پيوسته سبا را بدون وارد آمدن هرگونه توقف به خط توليد، از رده خارج و به جاي آن شبکه به‌روز و پرقدرت تري را جايگزين کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اين مطلب را مهندس اجراي طرحهاي توسعه ناحيه فولاد سازي ونورد پيوسته فولاد مبارکه گفت و افزود: شبکه اتوماسيون level1 نورد گرم فولاد سازي و نورد پيوسته سبا از سامانه های خاص و منحصر بفرد تشکيل شده وبا توجه به فرسودگي تجهيزات وکابل کواکسيال ونبود قطعات يدکي و از رده خارج بودن اين نوع شبکه و مشکلات متعددي که براي خط توليد بوجود آورده بود، برآن شديم که با استفاده از دانش فني متخصصان ايراني و تجهيزات موجود در بازار داخل، شبکه اي را طراحي وبه گونه‌اي جايگزين نماييم که علاوه برجلوگیری از توقف خط توليد، سرعت بالايي داشته باشد ضمن اينکه تمامي تجهيزات آن متعارف و از بازار داخلي با قيمت هاي مناسب قابل تهيه گردد .

مهران سعيدي درخصوص ديگر مزاياي شبکه جديد اظهار داشت: شبکه جايگزين شده با استفاده از فناوری فيبر نوري پياده سازي شده و استفاده از تجهيزات صنعتي و عبور کابل فيبر نوري از درون لوله و عبور از محلهاي امن ضريب اطمينان بالايي دارد .

وي برنامه ريزي مناسب براي اجراي اين طرح را يکي ديگر از مهمترين مزاياي اجراي اين طرح خواند و ادامه داد: تمامي مراحل طراحي و تهيه و آزمایش سرد آن با پيش بيني و هماهنگي همکاران خط توليد انجام و بدون لحظه ی توقف در خط توليد جايگزين شبکه قبلي شد .

مهران سعيدي در خاتمه يادآور شد: با توجه به اجراي طرح‌هاي توسعه در ناحيه فولادسازي ونورد پيوسته سبا اين شبکه به راحتي قابل توسعه بوده و در حال حاضر مي‌توان از اين بستر پر سرعت ديتا جهت اجراي خدمات ديگر اتوماسيوني نيز استفاده نمود ./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.