خوزستان/

کشت برنج در 6 هزار هکتار اراضی شوش

رئیس جهاد کشاورزی شوش از برنامه‌ریزی برای کشت برنج در 6 هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: هنوز تامین آب این میزان کشت قطعی نشده است.

منوچهر قاسمی  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: سال زراعی گذشته فقط در منطقه آهودشت شهرستان شوش بیش از 10 هزار هکتار برنج کشت شد اما امسال برای همه شهرستان شوش تنها شش هزار هکتار اجازه کشت برنج اخذ شده است با این حال هنوز هم برای تامین آب این محصول به توافقی قطعی نرسیده‌ایم.

وی افزود: در شرایط کنونی در سطح شهرستان شوش برداشت آب از حوزه کرخه کاملا ممنوع شده است و هنوز از تصمیمات جدید در حوزه شاوور خبری نداریم که آیا در این منطقه مجوز کشت تابستانه صادر خواهد شد یا خیر و در حال رایزنی با مسئولان مرتبط هستیم.

قاسمی تاکید کرد: کشت برنج به صورت تدریجی انجام می‌شود و تا زمانی که آب وجود داشته باشد برای کشت اقدام خواهد شد؛ بنابراین پس از اتمام مرحله کشت مشخص می‌شود که چه میزان از اراضی شهرستان زیر کشت برنج رفته است.

وی با اشاره به پایان برداشت گندم در شهرستان شوش گفت: در سال‌جاری بیش از 82 هزار هکتار از اراضی زیر کشت شوشتر به کشت گندم اختصاص داده شده است.

شهرستان شوش به دلیل نقش بسیار زیادی که در تولید گندم و محصولات کشاورزی در کشور دارد به عنوان قطب کشاورزی در جنوب غرب کشور معروف است./س
برچسب ها: کشت ، برنج ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.