دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی؛

علی رغم محدودیت ها و موانع اقتصادی شاهد رشد 6 درصدی گردشگران بین المللی

علی رغم محدودیت ها و موانع اقتصادی شاهد رشد 6 درصدی گردشگران بین المللی موجود در بسیاری از بازار های اصلی مولد گردشگری اروپا و امریکای شمالی، تعداد گردشگران با رشد 6 درصدی مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طالب ریفائی با بیان این مطلب در پیامی به مناسبت افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی شیراز با اشاره به توسعه روز افزون گردشگری در ایران خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان افزود: مطمئن باشید که از گردشگری ایران حمایت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران کشوری با میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد و بی بدین امروزه به جایگاهی قرار گرفته که تواند از رشد فوق العاده گردشگری به خوبی بهره مند گردد.
ریفایی اضافه کرد: این نمایشگاه در حالی در شهر زیبای شیراز برگزار می گردد که صنعت گردشگری جهان با رشدی چشمگیر یکی از برهه های زمانی درخشانی از بازارهای اصلی مولد گردشگری اروپا و امریکای شمالی تعداد گردشگران بین المللی شاهد رشدی تقریبا 6 درصدی در چند ماهه آغازین سال 2012 بوده است.
طالب ریفایی افزود: گردشگری بین المللی کماکان مسیر رشد و ترقی را می پیماید به گونه ای که تا پایان سال 2012 یک میلیارد گردشگر مرزهای بین المللی را در می نوردند و از این رهگذر بالغ بر یک تریلیون دلار عاید جوامع و کشورهای میزبان می شود.
وی با بیان اینکه یکایک این گردشگران به نوبه خود بخشی از یک صنعت قوی هستند تصریح کرد: این صنعت 30 درصد صادرات خدمات جهان  در اختیار خود دارد.
وی با بیان اینکه امروزه گردشگران بین المللی نه تنها به مقاصد بیشتر بلکه به مقاصد دورتر سفر می کنند اضافه کرد: در طول 10 سال گذشته مقاصد گردشگری نوظهور پدیدار گردیده است. به گونه ای که در سال 2011 اقتصادهای نوظهور از گردشگران بین المللی سهمی حدود 47 درصدی کسب کرده اند.
دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی در ادامه با اشاره به گردشگری ایران ادامه داد: ایران امروزه در جایگاهی قرار گرفته که از رشد مثال زدنی در حوزه گردشگری برخوردار است و طی سالیان گذشته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ارتباط تنگاتنگی با سازمان جهانی جهانگردی در جهت توسعه پایدار صنعت گردشگری رو به رشد داشته است.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز با گرد هم آوردن کشورهای مختلف و نقش آفرینان فعال بخش خصوصی گردشگری، به طور عطف و یقین نقش مهمی در جلب توجه جهانیان به جاذبه های بیشمار گردشگری ایران و همچنین تدوین راهبردهای مورد نیاز رشد و گردشگری این کشور در آینده پیش رو ایفا خواهد کرد.
وی افزود اطمینان دارم شهر شیراز که پیشتر میزبان پنجمین گردهمایی شهرداران جاده ابریشم سازمان جهانی جهانگردی در سال 2010 بوده است این بار نیز موفقیت جدیدی را رقم خواهد زد و نمایشگاه حاضر به بهترین و مطلوب ترین نحو ممکن اجرا خواهد شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار