اردبیل/

تولید صادرات‌محور، رونق‌افزای کشور است

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: توجه به تولید صادرات‌محور و همچنین تکیه بر صنایع مادر می‌تواند رونق‌افزای اقتصاد و پویایی صنعت در اردبیل باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  بهروز رزمی در همایش صنعت و چشم‌انداز توسعه در اردبیل افزود: در سالی که مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است توجه جدی به صنعت به ویژه صنایع مادر و زیر‌بنایی در استان اردبیل یک اصل انکار‌ناپذیر است چرا که بخش صنعت زمینه‌ساز اشتغال مولد و بسیار کار‌آمد است.

وی با بیان اینکه در گذشته قابلیت‌های صنعت در این استان نادیده گرفته شده و به دلیل اولویت‌بندی‌های ناثواب بخش صنعت از عقب‌ماندگی‌های واقعی رنج می‌برد، گفت:‌ این طرز تفکر صحیح نیست که بخش‌های توسعه‌ای را نظیر کشاورزی، صنعت و گردشگری اولویت‌بندی کنیم چرا که توان و بضاعت هر بخش متفاوت‌تر از سایر بخش‌هاست که نیازمند یک کار مطالعاتی و تحقیق زیر‌بنایی در این حوزه است.

رزمی منابع تولید در استان اردبیل را آماده و مهیا برشمرد و افزود:‌ منابعی چون نیروی انسانی، مواد اولیه و وجود زنجیره تامین و تولید مواد صنعتی قابل دسترس به لحاظ کمی و کیفی از توانمندی‌هایی است که نباید نادیده گرفته شده و یا نسبت به آنها بی‌توجه بود.

وی گفت: ما توان رقابت با تولیدات داخلی و خارجی برای صادرات محصول به کشورهای همسایه و حوزه قفقاز را داریم و نباید این مزیت‌ها و توانمندی‌ها نادیده گرفته شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه توجه به خواست و مطالبه مشتریان را در امر تولید و بازاریابی ضروری برشمرد و افزود: ضرورتی ندارد بازار انحصاری بخش صنعت،‌ معدن و حتی بازرگانی در دست عده‌ای خاص باشد بلکه شایسته است با اولویت نیاز و خواست مشتری محصول تولید شده و به بازار عرضه شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، صادرات ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.