خوزستان/

تجهیزات بخش فولادسازی وارد سایت فولاد شادگان شد

مدیر طرح فولاد شادگان گفت: تجهیزات کوره و کوره پاتیلی بخش فولادسازی، وارد سایت فولاد شادگان شد.

کریم رستمی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: طرح فولاد شادگان یکی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی حال حاضر در شادگان است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

مدیر طرح فولاد شادگان خاطرنشان کرد: تجهیزات کوره و کوره پاتیلی(EAF, LF) ساخته شده توسط  بهترین سازندگان داخل و خارج کشور است که با پیگیری‌های صورت گرفته به طور کامل تأمین و وارد سایت طرح فولاد شادگان شده‌اند.

رستمی‌زاده در خصوص زمان نصب و وارد مدار تولید شدن این شرکت نیز تصریح کرد: مهمترین بخش هر پروژه ساخت و تأمین تجهیزات است نصب و راه‌اندازی با مشکلاتی کمتر از فرآیند تأمین و در زمانی کمتر قابل انجام است و می‌توان امیدوار شد بخش فولادسازی یا فاز دو این شرکت طبق برنامه پیش بینی شده تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی گفت: ترخیص تجهیزات طرح فولاد شادگان، با مساعدت و پشتیبانی جدی مدیران محترم شرکت ملی فولاد ایران، اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان و گمرک بندر امام (ره) در مدت زمان خیلی کمی انجام گرفته است.

مدیر طرح فولاد شادگان اظهار کرد: ارزش ریالی و ارزی تجهیزات تامین شده درصد بالایی از پروژه فولادسازی را تشکیل می‌دهند.

رستمی‌زاده در ادامه اظهار کرد: با ورود تجهیزات طرح فولاد شادگان، انشاالله  گردش نقدینگی پروژه افزایش پیدا خواهد کرد و مابقی  تجهیزات مورد نیاز و در حال ساخت پروژه سریعتر تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجرایی مرتبط با این تجهیزات نیز با نهایی شدن مرحله تأمین، در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

مدیر طرح فولاد شادگان  تصریح کرد: سال جدید را در زمین تأمین تجهیزات وهمچنین نهایی کردن فعالیت‌های زیربنایی خوب شروع کردیم و با یاری خدا و با استمرار این روند شتاب بیشتری به اجرای پروژه نیز داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح فولاد شادگان جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت است گفت: امیدواریم تا پایان سال‌جاری بخش‌های مهمی از فعالیت‌های طرح فولاد شرکت طبق برنامه پیش‌بینی شده به پایان برسد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.