آغاز دومین مرحله تمرین تاكتیكی پدافند هوایی ارتش

دومین مرحله تمرین تاكتیكی منطقه ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برای كشف تهاجم و مقابله با هواپیماهای دشمن فرضی توسط سامانه راداری در تبریز آغاز شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام سخنگوی تمرین تاكتیكی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به آغاز مرحله دوم اين تمرين تاکتيکي، گفت: ساعت سه بامداد امروز تعدادی از هواپیماهای دشمن فرضی با هدف جمع آوری اطلاعات و شناسایی مناطق حساس و راهبردی با عبور از مرزهای هوایی اقدام به نقض حریم هوایی میهن اسلامی كردند.

وي افزود: هواپیماهای دشمن فرضی كه تلاش می كردند به حریم هوایی مناطق حساس صنعتی و هسته ای كشور نفوذ كنند با عملكرد سریع و مناسب سامانه های راداری مختلف تحت فرماندهی و كنترل ستاد قرارگاه فرعی تمرین تاكتیكی منطقه پدافند هوایی شمال غرب در منطقه رزم، كشف و مورد شناسایی قرار گرفتند.

امير شهرام گفت: بلافاصله هواپیماهای اسكرامبل برای تعقیب و درگیری با هواپیماهای متجاوز دشمن فرضی به پرواز درآمدند.

سخنگوی این تمرین تاكتیكی افزود: هواپیماهای نیروهای كشور نارنجی(دشمن فرضی) بعد از نقض حریم هوایی كشورمان اقدام به ایجاد اختلال الكترونیكی بر روی سامانه های راداری كردند ولی پس از مشاهده هوشیاری و آمادگی بالای شبكه یكپارچه پدافند هوایی، با اقدام به پرواز با سرعت فراماخ از صحنه رزم متواری شدند.

وی گفت: در ادامه ستاد قرارگاه فرعی تمرین تاكتیكی منطقه پدافند هوایی شمال غرب در منطقه رزم با ابلاغ ارتقا درجه آمادگی رزمی به تمامی سامانه های پدافند هوایی تحت فرماندهی در یگانهای مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در شمال غرب كشور آمادگی خود را در بالاترین سطح ممكن عملیاتی قرار داد.

امير شهرام ادامه داد: كاركنان فداكار و هوشیار پدافند هوایی و ایستگاههای راداری، سایتهای شنود زمینی و هوایی، هواپیماهای طرح پدافندی، سامانه های موشكی و توپخانه ای زمین به هوای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از كیان میهن اسلامی در آمادگی كامل به سر می برند.

گفتني است این تمرین تاكتیكی در گستره 50 هزار كیلومتر مربع به مركزیت پدافند هوایی شمال غرب كشور در تبریز با رمز "یا مهدی ادركنی" از ساعت شش صبح دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار