افزايش بروز آلرژي در كودكان با قرار گرفتن در معرض آنتي‌بيوتيك‌ها

قرار گرفتن كودكان در معرض آنتي‌بيوتيك‌هاي موجود در وسايل بهداشتي، باعث ابتلا به طيف گسترده‌اي از آلرژي‌ها مي‌شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آلرژي و ايمونولوژي باليني، محققان مركز كودكان جان هاپكينز با استفاده از بررسي داده‌هاي موجود بين 860 كودك 6 تا 18 ساله دريافتند كه در ميزان سطح آنتي‌بيوتيك ادرار كودكان و وجود مواد نگهدارنده در وسايل شخصي و بهداشتي آنها يك ارتباط معناداري با بروز آلرژي‌هاي استنشاقي و پوستي وجود دارد.

براساس نتايج به دست آمده، دانشمندان هشدار داده‌اند كه وجود آنتي‌بيوتيك‌ها و مواد نگهدارنده در وسايل شخصي و بهداشتي آنها يك ارتباط معناداري با بروز آلرژي‌هاي استنشاقي و پوستي وجود دارد.

براساس نتايج به دست آمده، دانشمندان هشدار داده‌اند كه وجود آنتي‌بيوتيك‌ها و مواد نگهدارنده در صابون‌ها، خميردندان‌ها، دهان‌شويه‌ها و ساير اين قبيل محصولات باعث ايجاد آلرژي‌هاي پايدار در بدن كودكان مي‌شود و بدن در پاسخ به اين آلرژي، آنتي‌بادي آي – جي – اي (IgE) را ترشح مي‌كند.

اين گزارش حاكي است، بدن افرادي كه در ادرارشان بالاترين سطح تريكلوزان (عامل آنتي‌بيوتيكي موجود در صابون و خميردندان و دهان‌شويه) موجود است در مقايسه با كساني كه ميزان كمتري تريكلوزان دارند، داراي مقدار بيشتري آنتي‌بادي آي – جي – آي هستند و در نهايت احتمال ابتلا به آلرژي در اين كودكان بيشتر است.

براساس اين گزارش بدن كودكاني كه ادرار آنها شامل سطح بالايي از پاراين (نگهدارنده‌اي با خواص آنتي‌بيوتيكي در لوازم آرايش، مواد غذايي و دارو) مي‌باشد، مقدار ترشح آنتي‌بادي آي – جي – اي نيز در بدن آنها افزايش يافته و بيشتر در معرض بروز آلرژي‌هاي زيست محيطي قرار مي‌گيرند تا افرادي كه در ادرار آنها پاراين كمتري وجود دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار