عباس حاجي ابراهيمي كارشناس حمل و نقل در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: متاسفانه به دليل نبود دانش كافي در سطح مديريت حمل و نقل در كشور و با وجود سابقه درخشان در سال هاي گذشته در بكارگيري صحيح از امكانات موجود در بخش ترانزيت و حمل و نقل در حال حاضر با مشكلات متعددي در اين بخش مواجه هستيم.
عباس حاجي ابراهيمي افزود: در حال حاضر بايد به دنبال راه حل هاي مناسب براي ضعف ها و استفاده درست از نقاط قوت در بخش حمل و نقل و ترانزيت در كشور باشيم.
حاجي ابراهيمي با تاکيد به اين نكته كه دولت بايد حمايت هاي بيشتري در بخش حمل و نقل و ترانزيت در كشور انجام دهد افزود: متاسفانه كشورهايي كه به مسائل حمل و نقل و ترانزيت توجه دارند بدون حمايت دولت نمي توانند تمام مشكلات اين بخش را رفع كنند و به دليل نبود كارشناسان با تجربه و مناسب در حمل و نقل و حتي شركت ها و انجمن هاي صنفي را نيز با مشكلات بيشتري روبرو كرده است.
حاجي ابراهيمي تاكيد كرد: براساس اطلاعات و آمار دولت در ساخت و اجراي زيرسازي در كشور در زمينه حمل و نقل عملكرد خوب و مناسبي را اعمال كرده است.
اين كارشناس تصريح كرد: در كشور به دليل اينكه افت و خيزهاي بسياري در حمل و نقل و ترانزيت وجود دارد و بايد به دنبال استانداردهاي جهاني در اين بخش باشيم و با بهره گيري و استفاده مناسب از تجربه ها و به كارگيري استانداردهاي روز دنيا در داخل بتوانيم مشكلات حمل و نقل را كاهش دهيم.
وي افزود:به دليل موقعيت ترانزيتي عالي در كشور و اهميت و جايگاه آن در دنيا با توجه به توانايي ها و پتانسيل بسيار زيادي كه براي تبديل كالاي خام به كالاي نيمه تمام شده و محصول وجود دارد و با استفاده از بسترهاي مناسب در حمل و نقل چندوجهي و چندگانه مانند آبي، خاكي و هوايي در كشور مي توانيم شاهد پيشرفت و رشد بسيار زيادي در اين بخش باشيم./عب