افزايش قيمت كالاهاي اساسي منطقي نيست

افزايش قيمت كالاهاي اساسي و مشكلات به وجود آمده با صاحبان صنايع از بازخورد غيركارشناسي است و دولت بايد تدابير اساسي بينديشد.

محمدباقر صدري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: مجموعه يارانه اي كه به كالاهاي اساسي مانند نان، برنج، گوشت، مرغ و فرآورده هاي لبني پرداخت مي شود حدود 6 ميليارد دلار يعني 5 درصد يارانه اي است كه به حامل هاي انرژي و ساير كالاها تعلق مي گرفت.
وي ادامه داد: برخي از كارشناسان بر اين باور بودند كه در آغاز اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، كالاهاي اساسي مانند نان، گوشت، مرغ، برنج و فرآورده هاي لبني از عدم پرداخت سوبسيد به اين بخش معاف شوند و از سال هاي دوم و يا سوم عملياتي شدن هدفمندي يارانه ها، دولت سوبسيد مربوط به اين بخش را حذف كند و ماهيانه مبلغي را به عنوان يارانه پرداخت نمايد اما با قطع سوبسيد كالاهاي اساسي در اولين سال اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها و پرداخت مبلغي به عنوان يارانه نان و افزايش قيمت هاي كالاهاي اساسي مشكلات زيادي در ارتزاق عمومي مردم ايجاد شد و روز به روز شاهد افزايش قيمت ها شديم.
وي ادامه داد: افزايش قيمت فرآورده هاي لبني و مشكلات دولت با صاحبان صنايع از بازخوردهاي اين كار غيركارشناسي است.
وي تصريح كرد: با اينكه برخي از كارشناسان بر اين باور بودند كه با افزايش قيمت نان در مصرف آن صرفه جويي شده و از دور ريز آن جلوگيري مي شود اما در عمل اين اتفاق نيفتاد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار