سهم 18 کیلومتری پرند ، تحویل مترو تهران می شود / پرند گزینه پیش روی پایتخت اداری

شهر پرند در حد فاصل سه مرکز ملی تبادل کالا و مسافر کشور ، در برنامه های دولت ، شهر پرند به عنوان پایتخت اداری کشور مورد توجه قرارگرفته است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سعید صابونی مدیر عامل شهر جدید پرند با اشاره به روند احداث خط متروی شهر پرند گفت : با اجرای طرح مترو شهر جدید پرند به طول 50 کیلومتر ، خط مترو شمال تهران از طریق خط یک متروی تهران به ایستگاه شاهد و در امتداد اتوبان قم وفرودگاه حضرت امام خمینی به شهر جدید پرند  متصل می شود .
وی با اشاره به اینکه شرکت عمران شهر جدید پرند مجری احداث 18 کیلومتر از طول مسیر این خط مترو است اظهار داشت : تا پایان تیرماه سال جاری قطعه سوم مترو پرند تحویل مترو تهران می شود .
وی خاطر نشان کرد: اجرای پل روگذر اتوبان همت – ساوه نیز تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد.
صابونی با اشاره به روند افزایش جمعیت در شهر پرند ، گفت : درمانگاه شبانه روز فاز 2 شهر پرند جوابگوی جمعیت این شهر نیست و در راستای تامین امکانات درمانی این شهر ، فراخوانی به منظور ساخت درمانگاه جدید اعلام شده است.  
وی در خصوص احداث بیمارستان در شهر جدید پرند اظهار داشت: به منظور احداث بیمارستان ، زمین در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرارخواهد گرفت و سازنده مکلف خواهد شد  تا ظرف مدت 2 سال پروژه  را به بهره برداری برساند.  
صابونی در خصوص انتخاب شهر پرند به عنوان یکی از گزینه های پایتخت اداری کشور گفت: با توجه به موقعیت قرارگیری شهر پرند در حد  فاصل سه مرکز ملی تبادل کالا و مسافر کشور، در برنامه های دولت ، شهر پرند به عنوان پایتخت اداری کشور مورد توجه قرارگرفته است.  
وی ادامه داد: با استقرار شهر جدید پرند در مجاورت نیروگاه برق، خط لوله گاز و متراکم ترین شبکه های آزادراهی و بزرگراهی در مسیر شهرهای قم و ساوه و همچنین با پیش بینی عبور قطار سریع السیر تهران – اصفهان از فرودگاه امام خمینی و در نهایت با اتصال پرند به شبکه قطار شهری تهران ، زیر ساخت های لازم جهت شکل گیری پایتخت اداری متعامل با تهران را فراهم می سازد. 
وی افزود : پیش بینی خدمات و کاربری های کلان مقیاس همچون ایستگاه راه آهن سراسری، احداث نمایشگاه بین المللی و مجتمع ورزشی در محدوده پرند، مجاورت با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بزرگترین مجموعه ورزشی تفریحی رفاهی و اقامتی خاورمیانه همچنین منطقه ویژه اقتصادی مصوب شهرک مبل ، امتیازی مهم برای این شهر محسوب می شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۱ تير ۱۳۹۱
خطوط مترو و دسترسی ها عالی است و متعالی خواهد شد اگر به موقع گره گشا شود و احسنت باین تدبیر !!!! اما پایتخت و مرکز شهری و صنعتی و تولیدی و کشاورزی و از این واژه های پر طمطراق در قرنی که ماهواره و اینترنت و ...... هر روز طرحی نو برای سهولت رفتارها در میندازد حرفی است عبث !!! کنترل خوبی و مدبرانه ای داشته باشید و متخصص و دانشمند پرورش دهید و دوری از رفاقت بازی و قبیله گری پیشه کنید !!! در رختخواب و در منزل و در جوار همسر و و خانواده هم میشود بر همه پایتخت هائی که خدا قسمتمان کرده تا مسئولش باشیم !!! میشود مصدر خدمت شد !!!
آخرین اخبار