معاون وزیر اطلاعات گفت: پیشگیری مهمترین اقدام در جهت مقابله با حربه های شوم معاندان نظام است كه با برخورداری آحاد جامعه از سلاح بصیرت امكانپذیر می شود.

حجت الاسلام دكتر بهشتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دفاع از دستاوردهای نظام شكوهمند اسلامی، تكلیفی الهی است.

وی گفت: تشكیل حكومت الهی در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) بر فقها، و گام برداشتن و یاری رساندن در جهت آن، بر توده مردم واجب و لازم است.

معاون وزیر اطلاعات افزود: یكی از ایراداتی كه امروز بر جامعه روحانیت وارد می كنند این است كه چرا از صحنه سیاست خارج نمی شوند و وظیفه آنان را فقط به رفتن به مسجد و بازگویی احكام اسلامی محدود می كنند.

وی ادامه داد: در این زمینه امیر مؤمنان علی (ع) در خطبه سوم نهج البلاغه با بیان اینكه 'خداوند از علمای دین پیمان گرفته است كه بر سیلی ظالم و ظلم به مظلوم ساكت نباشند'، تكلیف را معین و مشخص كرده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: به فرموده امام سوم شیعیان 'اگر كسی ببیند سلطان جائری بر مسند حكومت تكیه زده، حرام خدا را حلال كرده، عهد خدا را شكسته و سنت نبی خدا را زیر پا گذاشته بر خداوند است تا او را به همان جایی ببرد كه آن ظالم را می برد' و لذا تشكیل و تثبیت حكومت اسلامی از اهم واجبات است.

وی با بیان اینكه یكی از مهمترین دستاوردهای شهدا انجام تكلیف الهی بوده است، تصریح كرد: امروز همه ما به خصوص جوانان تكلیفی بر عهده داریم كه بایستی با یك بینش جدید به تثبیت حكومت اسلامی بپردازیم.

معاون وزیر اطلاعات، اظهار داشت: استكبار جهانی و در راس همه آنان آمریكای جنایتكار، از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متعددی را جهت سرنگونی نظام تهیه و تدارك دید و به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: پس از فروپاشی نظام كمونیست شوروی و بلوك شرق، آمریكایی ها با ممانعت از تشكیل جهان چند قطبی (به رهبری اروپا، جهان اسلام، اتحادیه روسیه و چین، ژاپن و آمریكا)، با طراحی سناریویی در جهت تشكیل جهان تك قطبی به سركردگی خود برآمدند.

این مقام مسؤول خاطرنشان كرد: آمریكایی ها برای تثبیت رهبری خود بر جهان در سال 1992 میلادی با طراحی برنامه از پیش تعیین شده، اشغال هفت منطقه كره شمالی، ایران، سوریه، سودان، عراق، افغانستان، لبنان و سرزمین فلسطین را در دستور كار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با اتمام جنگ ایران و عراق و به بهانه اینكه پس از شكست خوردن نیروهای عراقی در 'فاو' ارتباط آنان با دریاهای آزاد قطع شده است، صدام را به تصرف كویت تحریك كردند و پس از حضور صدامیان در این كشور، نیروهای نظامی خود را به منظور تصرف عراق به كویت گسیل دادند.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی اذعان داشت: در این جنگ نیروهای صدام با سلاح های شیمیایی خریداری شده از آلمان، 50 هزار سرباز آمریكایی را به درك واصل كردند و در حالی كه با رهبری آیت الله 'خویی' انتفاضه عراق و انقلاب دوم اسلامی در این كشور در حال شكل گیری بود، آمریكایی ها از این كشور خارج شده و برنامه حمله به عراق را 10 سال به تعویق انداختند.

وی تصریح كرد: در این 10 سال با اعمال برنامه های مختلف از جمله اتمی بودن عراق، محاصره غذایی و دارویی، برنامه نفت در برابر غذا و . . . حمله به عراق را طرح ریزی كرده و در این فاصله به بهانه حمله گروه 'القاعده' به برج های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001، افغانستان را نیز به اشغال خود در آوردند.

معاون وزیر اطلاعات ادامه داد: آمریكا در سال 2003 به عراق حمله كرد و همان سال نیروهای خود را تا مرزهای شلمچه پیش آورد تا به ایران نیز حمله كند، اما با تمهیدات مقام معظم رهبری در استقرار نیرو در این منطقه و مخالفت انگلیسی ها (با بیان اینكه ایران سه برابر عراق وسعت و جمعیت دارد)، عقب نشینی كرده و آن را به نیمه دوم سال 2008 موكول كردند.

وی گفت: بین سال های 2003 تا 2008 با استقرار ژنرال های آمریكایی در تل آویو، حمله به لبنان در دستور كار قرار گرفت، اما با یاری خدا آمریكایی ها و صهیونیست ها در سال 2006 شكست سختی از مقاومت لبنان متحمل شدند.

وی با بیان اینكه هم اكنون حمله به ایران به سال 2023 موكول شده است، هشدار داد: یكی از كارگزاران سازمان جاسوسی آمریكا (CIA) به نام 'جین شارب' بیش از 200 برنامه در جهت تضعیف ایران تا آن زمان تدارك دیده است كه فتنه 88 یكی از آنها بوده است.

بهشتی خاطرنشان كرد: حمله به سوریه (به عنوان تمرینی برای حمله به ایران)، آزادسازی منطقه ای در كردستان و استقرار گروهك 'پژاك' در آن برای انجام فعالیت های تروریستی، شهادت بیش از 200 تن توسط 'عبدالمالك ریگی' در سیستان و بلوچستان و قرار دادن سرپرست جدیدی بر گروهك ضاله 'جندالشیطان' پس از دستگیری وی، تصمیم به بمب گذاری در راهپیمایی 22 بهمن سال 88، تاسوعا و عاشورا و 15 برنامه دیگر با راه اندازی انجمن پادشاهی ایران به نام 'تندر' و ریاست 'جمشید شارمهد' بر آن، انواع و اقسام تحریم های دارویی، غذایی، انرژی، مساله بیمه كشتی ها، جلوگیری از صدور نفت ایران با حمله به كشتی ها و . . . از جمله برنامه های آنان برای تضعیف جمهوری اسلامی بوده كه به فضل الهی و درایت مقام معظم رهبری، تاكنون همه این برنامه ها با شكست همراه بوده است.

وی تصریح كرد: نخستین و مهمترین اقدام در برابر هجمه های دشمن، پیشگیری است كه بایستی در دستور كار آحاد جامعه قرار گیرد، به طوری كه مردم نبایستی حتی كوچكترین تماس مشكوك از خارج كشور را پاسخ گویند.

معاون وزیر اطلاعات ابراز امیدواری كرد تا آحاد مردم و مسؤولان نظام با تجهیز خود به سلاح بصیرت، قاطعانه در برابر تهدیدها بایستند و دشمنان را از دستیابی به مطامع شوم خود مایوس سازند./س

برچسب ها: بصیرت ، جامعه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.