فولادگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

تصويب نهايي بازنگري قانون احزاب در مجلس نهم

عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به بازنگري قانون احزاب در مجلس هشتم گفت: نقص هاي قانون احزاب تا حد زيادي بر طرف و به روز شده است اما لازم است براي تصويب نهايي، مجلس نهم اين طرح را مجددا در کميسيون شوراها و امور داخلي بررسي کند.

حميد رضا فولادگر عضو کميسيون ماده 10 احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازنگري قانون احزاب در مجلس هشتم، اظهار داشت: کميسيون ماده 10 احزاب طي چندين جلسه طرح اصلاح قانون احزاب را بررسي کرد و کارشناسان گوناگون از سه قوه درباره اين طرح نظرات خود را ارائه داده اند.

وي ادامه داد: مجلس هشتم قانون احزاب را مورد بررسي قرار داد و اين قانون در کميسيون شوراها و امور داخلي تصويب شد.

فولادگر گفت: بررسي کامل اين طرح در مجلس هشتم به پايان نرسيد و مطابق آئين نامه، مجلس نهم بايد اين طرح را مجددا در کميسيون شوراها و امور داخلي بررسي کند اما به دليل اينکه اقدامات کارشناسي خوبي در جهت اصلاح اين قانون در مجلس هشتم صورت گرفته براي بررسي مجدد آن مدت زمان زيادي لازم نيست.

عضو جامعه اسلامي مهندسين تصريح کرد: نقص هاي قانون مذکور تا حد زيادي بر طرف و به روز شده است.

وي درباره تعدد کانديداهاي مطرح شده براي انتخابات آتي رياست جمهوري، گفت: به دليل اينکه در کشور احزاب قوي وجود ندارد هر فردي به صورت شخصي تصميم مي گيرد که در انتخابات  کانديدا شود.

فولادگر تعدد کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري را در مراحل اوليه  بدون اشکال دانست و ادامه داد: در ساير کشورها که احزاب درباره کانديداتوري افراد تصميم مي گيرند ممکن است، چنين مشکلاتي ايجاد نشود چرا که از دو سال قبل رقابت هاي درون حزبي شکل مي گيرد و کانديداها برنامه هاي خود را تدوين مي کنند.

*مطرح شدن اسامي مديران اجرايي براي انتخابات، مسئوليت آنان را تحت شعاع قرار مي دهد

عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين مطرح شدن اسامي افرادي که داراي پست هاي اجرايي هستند را براي انتخابات آتي مضر دانست و تاکيد کرد: مطرح شدن اسامي افرادي که داراي پست هاي اجرايي هستند مي تواند، مسائل اجرايي و مهم کشور را تحت شعاع قرار دهد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: بايد در انتخابات رياست جمهوري به سمت برنامه محوري پيش برويم و با شکل گيري رقابت هاي انتخاباتي زمينه را براي حضور پر شور مردم مهيا کنيم.
انتهاي پيام/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار