اختلاف سلیقه ها نقطه قوت تشکل ها

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر شایسته سالاری و به کار گرفتن سیاست علوی از تشکلات دانشجویی خواست از مسئولین مطالبه گری کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ریاست نهاد و نماینده مقام معظم رهبری در نخستین نشست تشکلات سراسری دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است گفت: تشکل های سیاسی باید در رفتار جامعه تاثیر بگذارند و  تشکل های دانشجویی باید اندیشه ایجاد کنند و در ذیل آن اندیشه باید اعمال خاص هم انجام گیرد.
 
وی در خصوص رویکرد دیانت و سیاست در کشور اشاره کرد که می شود از دو منظر به این مساله نگاه کرد؛ اول از دیانت به سیاست نگاه کنیم که این رویکردی علوی است  و دوم اینکه از سیاست به دیانت نگاه کنیم که این رویکردی اموی است. رویکرد از منظر دیانت به سیاست علوی است و در غیر این صورت رویکردی اموی است این مساله از صدر اسلام تا به امروز ادامه داشته است.
 
وی گفت: اولين مختصات سیاست اموی استفاده از دین و فرهنگ اول به عنوان نردبانی برای قدرت است، دوم دین در این رویکرد گزینشی است نه جامع.
 
امام صادق (ع) فرمود: بنی امیه اجازه دادند مردم توحید را یاد بگیرند اما نگذاشتند شرک را یاد بگیرند این امر موجب شد ما امروز در عربستان شاهد برچسب زدن شرک به همه باشیم. سوم دین تحریف شده است ، چهارم دین ظاهری و سوری است و توجهی به باطن دین نمی شود و حقه و فریب عیبی ندارد . ششم باند بازی و رفیق بازی است و آخرین شاخص ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم است.
 
حجت الاسلام محمدیان شاخص های اصلی سیاست علوی را تشریح کرد و اظهارداشت: اولین مورد مبارزه با ظلم و ظالم ، فاسد و فساد است.
 
ایمان به خدایی عروه الوثقی است که کفر به طاغوت داشته باشد. دوم در این سیاست حاکمیت طاغوت رد است سوم التزام به تمام دین هم دنیا و هم آخرت است. چهارم اخلاق محوری شاخص است و توجه به صداقت، امانت داری، گذشت و فداکاری است. پنجم احترام به بندگان خدا و تکریم آنها فارغ از گرایش های دینی و سیاسی است. ششم انسجام بین مسلمین برای وحدت است. اختلاف سلیقه نباید مانع وحدت شود . هفتم شایسته سالاری در فرهنگ علوی باید در نظر گرفته شود و حکومت فارغ از اهداف خدایی کم بهاتر از کفش وصله دار است.
 
وی اضافه کرد: دو انتظار از تشکل ها داریم : اول پیش رفتن با سیاست های علوی و دوم نهادینه کردن این دیدگاه است.
 
تشکل ها باید از افزایش کمی بپرهیزند و به سوی افزایش کیفی بروند و سلامت مجموعه و اعضا باید در آنها حفظ شود تا دیگران فرصت سوء استفاده پیدا نکنند.
 
در دانشگاه نمی توان تک صدا بود و تک صدایی به معنای مرگ دانشگاه است لذا تشکل ها باید با در نظر گرفتن سیاست علوی از مسئولین مطالبه گری کنند و این تاکید مقام معظم رهبری است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: ما از قوه قضاییه انتقاد داریم که چرا یک جوان دانشجو با گذاشتن یک انتقاد در وبلاگش باید به سه ماه حبس محکوم شود ما با کسی که بخواهد به مجموعه نظام ضربه بزند موافق نیستیم اما کرسی های آزاد اندیشی را حضرت آقای خامنه ای از تشکل ها خواستار شده اند و فراهم کردن بستر لازم و رفع موانع وظیفه مسئولان است.
 
در پایان حجت الاسلام محمدیان گفت: هر تشکل برای ما مثل خیمه است و صفایی خاص دارد و تشکل ها مثل گلستانی اند که از هر کدام عطری به مشام می رسد و باید مراقب باشیم هیچ گلی زیر پا نماند. /عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار