مشاور وزیر و مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات از تشکیل 5/13 میلیون پرونده الکترونیک سلامت تاکنون خبر داد.

دکتر حسین ریاضی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سامانه پرونده الکترونیک سلامت در برنامه پزشک خانواده پرونده پایه ساملت است که ثبت نام جمعیت تحت پوشش آن هم اکنون به 5/13 میلیون نفر ثبت نام رسیده است.

وی افزود: هم اکنون در برنامه پزشک خانواده ویزیت پایه در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم شروع شده و ویزیت جاری و مراقبت های حوزه پزشک خانواده مراحل بعدی برنامه است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان هم 35 بیمارستان به این سامانه وصل شده اند و اطلاعات بیماران را به صورت الکترونیکی در اختیار دارند. برنامه های ملی مثل مراقبت از آنفولانزا، مدیریت تخت ها و اورژانس نیز در این سامانه جریان دارد.

مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات گفت: پورتال اصلی وزارت بهداشت طی دو سال گذشته بیش از 65 میلیون بازدید داشته است و سایت خبرگزاری وب­دا نیز جزو پربازدیکننده ترین سایت های وزارت بهداشت است که نشان می دهد مردم به دریافت اطلاعات و خبر از حوزه سلامت  علاقمند هستند.

دکتر ریاضی اضافه کرد: ما مدام در حال ارتقای سرویس های پورتال هستیم و با راه اندازی امکانات جدید در کوتاه مدت گاهی اشکالاتی به وجود می آید ولی روزد برطرف می شود.

وی در خصوص کاهش سرعت اینترنت وزارت بهداشت نیز در برخی اوقات گفت: کاهش سرعت به عوامل مختلفی بستگی دارد که زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و سرویس های کشوری که دریافت می کنیم مهم ترین آن است. البته پهنای باند اینترنت وزارتخانه هم اکنون از 155 مگابیت پرسکن به 310 مگابیت پرسکن یعنی دو برابر ارتقا یافته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.