یاسوج/به علت بیماریهای زیاد مرغ زنده ؛

عرضه آن در محیط های مسكونی ممنوع شد

مدیر شبكه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: عرضه مرغ زنده در محیط های مسكونی ممنوع است و مردم به علت بیماریهای زیادمرغ زنده از خرید و مصرف آن خودداری كنند.

 
'دكتر علی غفاری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: باید مصوبه شورای سلامت درباره اجرای گشت مشترك و تذكر به فروشندگان مرغ زنده با همكاری سایر ادارات عملی شود.
وی مشكلات و معضلات بهداشتی مرغ زنده را شامل بروز و انتقال بیماری مرگبار آنفلوانزای فوق حاد از مرغ زنده به انسان، احتمال آلوده شدن لاشه با محتویات روده و ایجاد مشكلات حاد روده ای برای مصرف كننده، كه این مشكل عمدتا پس از خریداری توسط مصرف كننده و در هنگام قطعه، قطعه كردن و بسته بندی رخ می دهد ، ذكر كرد.
غفاری تصریح كرد:تشخیص بسیاری از بیماریهای طیور در مرغ زنده امكان پذیر نیست و فقط پس از بررسی ارگان های داخلی توسط دامپزشك مجرب امكان پذیر است.
به گفته وی، معمولا صاحبان كسب مرغ زنده به اصول ذبح بهداشتی (و احتمالا شرعی)مرغ آشنایی ندارند، كه نتیجه آن خونگیری ناقص لاشه و در پی آن كاهش كیفیت و فساد سریع می باشد.
مدیر شبكه بهداشت و درمان بهمئی اظهار داشت:درفرایند استفاده از آب ، ظروف آلوده و دستگاه پركن كه ممكن است هیچگاه ضد عفونی نشود، امكان انتقال بیماریهای مختلف به لاشه وجود دارد.
وی گفت: دفع غیر بهداشتی پسماند ناشی از كشتار مرغ زنده شامل خون، پر، باعث تجمع حشرات ، حیوانات موذی و ولگرد و در نهایت باعث انتقال بیماری به انسان و آسیب به صنعت مرغداری می شود.
شهرستان بهمئی با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 300 كیلومتری یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویر احمد قرار دارد./س
برچسب ها: مرغ ، زنده ، بیماری ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.