طي بيانيه‌اي تأکيد شد

کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار، در كنار سکوت رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی

بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌هاي فنی دانشگاه تهران با صدور بيانيه اي تاكيد كرد: بایکوت رسانه‌اي فجایع میانمار با سکوت شرم آور مجامع بین‌المللی همراه شده است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسيج دانشجويي پرديس دانشكده‌هاي فني دانشگاه تهران با صدور بيانيه اي از عملكرد جوامع بين‌المللي پيرامون وقايع غير انساني در ميانمار صادر كرد.

متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

قال رسول الله(ص): من سمع منادیا ینادي یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

هر کس صداي کمک خواستن مسلمانی را بشنود و یاریش نکند مسلمان نیست!

وسائل الشیعه,ج 11 ,ص 108

بار دیگر صداي ضجه مسلمان به گوش می‌رسد. بار دیگر صداي گوش‌خراش خردشدن استخوان‌هاي انسان در میان ستم فضاي عالم را گرفته است. بار دیگر بشر دوستی و کمک به هم‌نوع فداي دیپلماسی‌هاي سود مدار شده است. بار دیگر فطرت طعمه هیاهوهاي هدف‌دار رسانه‌هاي استکباري گردیده است و بار دیگر باید حقوق بشر را با تابوت رنگانگش به خاك سپرد.

این روزها بشریت صحنه‌هایی را در برابر دیدگانش می‌بیند که دهها سال است از طریق کتب تاریخی نوشته دست صهیونیسم؛ این‌گونه وحشی‌گري‌ها را مختص دوران به اصطلاح تاریک قرون وسطی می‌پندارد و با ژستی حقوق بشرمآبانه به تقبیح آن دوران می‌پردازد. حال آنکه باید فریاد زد که قرون وسطی چیزي جز دوران بشریت مادي گراي قرن بیست و یکم نیست.

این روزها کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگيا در کشور میانمار به وسیله بودائی‌هاي افراطی که با بایکوت رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی همراه شده بار دیگر لکه ننگی بر دامن جنایتکاران همیشه تاریخ گذاشته است.

بعد از حمله افراطیون بودائی به اتوبوس حامل مسلمانان و همچنین کشته‌شدن یک بودائی در جریان این درگیري موج جدید حمله اکثریت بودائی به مناطق مسلمان‌نشین آغاز شده است و تخریب منازل و مساجد و کشتار مسلمانان با سکوت دولت نظامی میانمار صورت گرفته است.

اقلیت مسلمان میانمار از حداقل حقوق انسانی برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن حق مالکیت زمین‌هاي خود و نادیده گرفتن این مسلمانان در قوانین حقوق شهروندي که در سال 1982 تنظیم شده باعث ایجاد وضعیت اسفناك براي مردم منطقه آراکان شده است.

این فشارهاي دولتی درحالی است که مردم از کمبود غذا و شرایط بد این منطقه به حدي تحت فشار هستند که تعداد زیادي از آنها مهاجرت را به ماندن در محل تولد خویش ترجیح می‌دهند.

تعداد زیادي از مردم این منطقه در شرایط سختی در کمپ‌هاي مرزي ساکنند و اجازه خروج از منطقه را ندارند و در صورتی که قصد مهاجرت ناگهانی از راه دریا را داشته باشند به طرز وحشیانه‌اي توسط ارتش نابود می‌شوند و این درحالی است که نجات یافتگان در شرایط بدي به عنوان کارگران غیرقانونی در کشورهاي دیگر آسیایی مشغول کارند و در کمپ هاي آن کشورها ادامه حیات می‌دهند.

و اما حقوق بشر....!!!؟

بایکوت رسانه‌اي این فجایع با سکوت شرم‌آور مجامع بین‌المللی و سران کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند همراه شده است. تاکید کاریکاتوري این کشورها و رسانه‌هاي تحت امرشان بر روي تحرکات مشکوك گروه‌هاي تروریستی در سوریه در شرایط حاضر و نادیده گرفتن این نسل کشی مثال دیگري است براي اثبات اینکه کشورهایی که امروز دم از حقوق بشر و حقوق انسان‌ها می‌زنند اعتقادي به دفاع از مظلوم ندارد و این مسائل به عنوان بازیچه‌اي در دست آنها براي پیشبرد اهداف پلیدشان است.

امروز بدون شک بعد از سقوط یک به یک دیکتاتورها و به راه افتادن موج بیداري اسلامی, استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بر آن شده‌اند تا با دست‌آویز قرار دادن حوادث سوریه از یک طرف و نیز سکوت همراه با رضایت در قبال کشتار مسلمانان میانمار از طرف دیگر بتواند ضربه مهلکی بر این حرکت مبارك بزنند.

و اما اینک ما دانشجویان با شروع ماه مبارك رمضان با دیدگانی اشک بار و نگران از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم که بدون هرگونه مسامحه با به کارگیري تمام ظرفیت‌هاي خویش براي شکستن این سکوت خبري در فضاي رسانه‌اي اقدامی عملی و در خور انجام داده و با استفاده از ظرفیت کشورهاي اسلامی به خصوص کشورهاي تازه بر آمده از بطن بیداري اسلامی, با حرکتی فعال بتواند وظیفه خود را در قبال مسلمانان میانمار ادا کند.

شخص وزیر امور خارجه و افراد تاثیر گذار در دستگاه مورد نظر بدانند که در صورت ادامه ي مواضع منفعلانه شان در قبال مسایل این چنینی و بازي‌کردن در زمین دیپلماسی اسکتباري باید تاوان نشنیدن صداي مظلوم را بدهند و نیز مطمئن باشند که تک تک حرکاتشان با چشمان تیز بین امت انقلابی رصد می‌شود و هر گونه حرکت انقلابی شان علاوه بر جلب رضایت پروردگار؛ باعث شاد شدن دل بقیه الله الاعظم(عج) و نایب بر حقشان, و نیز جلب رضایت و حمایت دانشجویان و امت حزب‌الله خواهد شد.

"انتهاي پيام"/س2


برچسب ها: بسیج ، میانمار ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار