عکس/ونگوگ حرارت خورشید را به تصویر می کشد

حرارت خورشید در یک اثر اعجاب انگیز به تصویر کشیده شده است.

 به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران، دانشمندان اینک می توانند با استفاده از یک تکنولوژی جدید تغییرات دمای نقطه خاصی از خورشید را با استفاده از رنگ ها به تصویر کشیده و از این طریق راحت تر به مطالعه آن بپردازند.
این تکنیک می تواند تغییرات دمای 12 ساعت از یک نقطه خاص را به صورت تصویری رنگی گزارش دهد. این تکنیک الهام گرفته از روش منحصر به فرد ونگوگ در ترکیب رنگ هاست. این تصاویر بسیار زیبا اگرچه هنری هستند، اما در واقع نقشه ای بسیار دقیق از تغییرات دما در خورشید محسوب می شوند.
 خورشید یک توپ هسته ای گازی با ترکیب هیدروژن به هلیوم است.از آنجا که این انرژی به سمت خارج از مرکز حرکت و با نیروی گرانش جرم خورشید مقابله می کند، در نتیجه خورشید دائم در حال بلعیدن همه چیز به درون است. این فرآیند اگرچه ساده به نظر می رسد اما دانشمندان هنوز به خوبی از چگونگی آن سر در نمی آورند.
 این تصاویر جدید با استفاده از داده های حاصل از رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا، نگاهی جامع بر تغییرات سطح خورشید دارد.این رصدخانه تغییرات دما در خورشید را با استفاده از 10 طول موج مختلف و با رنگ های قرمز، نارنجی و سبز پویایی گرمایش و سرمایش خورشیدی را نشان می دهد./ع ل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار