در بسته سلامت این هفته مطرح شد؛

بیش از 17 میلیارد تومان اضافه دریافتی پزشکان به بیماران عودت داده شد

اجرای طرح پزشک خانواده در استان سیستان و بلوچستان، مقصد بعدی پزشک خانواده این هفته در تهران است، توصیه های تغذیه ای در ماه رمضان و موضوعاتي ديگر مهمترین رویدادهای بسته سلامت این هفته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ طرح پزشک خانواده این هفته به استان سیستان و بلوچستان رسید.

وزیر بهداشت، دکتر شریعتی رئیس ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده را به عنوان پزشک خانواده خود معرفی کرد.

دکتر شریعتی رئیس ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در تهران سرانه پزشکان خانواده 5 میلیون تومان است و در مناطق محروم 9 میلیون تومان می باشد اما این افزایش سرانه دلیل بر این است که بیماران پول بیشتری از جیب خود پرداخت کنند بلکه هزینه ویزیت در پزشک خانواده رایگان است.

ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: مقصد بعدی پزشک خانواده این هفته در تهران و تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی است که جمعیت 10 میلیون نفری را پوشش می دهد.

*مصرف پروتئین ها در وعده سحر ضروری است

دکتر حسینی، متخصص تغذیه در ادامه افزود: حتما سعی شود وعده سحری خورده شود زیرا نخوردن سحری باعث کاهش قند خون و خستگی در طول روز خواهد شد. همچنین مصرف پروتئین های در وعده سحری ضروری است.

دکتر خوش نیت، متخصص غدد با اشاره به اینکه مصرف چای و قهوه در وعدهسحري باعث تشنگی می شود تصریح کرد: روزه داران باید سعی کنند چای و قهوه کمتر مصرف کنند زیرا مصرف این نوع از مایعات باعث تشنگی خواهد شد همچنین بهتر است به جای مصرف زولبیا و بامیه از خرما استفاده شود.

*کتاب روزه داران و سلامت چاپ رسید

دکتر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: کتاب روزه داری و سلامت در چند جلد در ارتباط با آخرین مطالعات علمی در کشورهای اسلامی در خصوص روزه داری و رابطه آن با سلامت گفته شده، افرادی که مایل به تهیه آن کتاب هستند به پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنند.

* تب کریمه کنگو کنترل شده است

معاون سازمان دامپزشکی در ادامه به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه تب کریمه کنگو با همکاری وزارت بهداشت کاملا کنترل شده و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست.

*افزایش مرخصی دوران شیر دهی مادران از 6 ماه به 9 ماه

دستجردی وزیر بهداشت در ادامه افزود: به پیشنهاد وزارت بهداشت دوره مرخصی شیر دهی مادران از 6 ماه به 9 ماه خواهد رسید و کسانی که فرزندان دو قلو دارند این مدت به 12 ماه می رسد البته این دوران برای پدران 3 ماه در نظر گرفته شده که پس از تصویب در شورای انقلاب فرهنگی در دولت مصوب و ابلاغ می شود.

*ویزیت پزشکان چند روزی است که اعلام شده است
 رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: مردم سعی کنند وقتی به بیمارستان ها مراجعه می کنند حتما بخواهند که تعرفه را در اختیارشان قرار دهند در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

پاشا، مدیر کل تعزیرات حکومی استان تهران در ادامه افزود: بیش از 17 میلیارد تومان در سه ماه اول سال 90 و 91 اضافی دریافتی ویزیت پزشکان به بیماران عودت داده شده وی گفت: چنانچه کسی خارج از تعرفه تعیین شده مبلغی پرداخت کرده می تواند با مراجعه به تعزیرات حکومتی شکایت خود را عنوان کرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار