قديري ابيانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرکوب شيعيان ماموريت وهابيون عربستان است

کارشناس مسائل استراتژيک گفت: عربستان قادر به سرکوب بيداري اسلامي در اين کشور نيست و اعتراضات در اين کشور پايه‌هاي حکومت آل سعود را متزلزل کرده است.

محمد حسن قديري ابيانه کارشناس مسائل استراتژيک در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به سرکوب و کشتار شيعيان در عربستان و دست هاي پشت پرده اين جريان، اظهار داشت: سناريوي کشتار شيعيان در جهان، در راستاي منافع آمريکا، انگليس و صهيونيسم صورت مي گيرد و ماموريت واگذار شده به حکام آل سعود در دهه اخير است.

وي تصريح کرد: پول‌هاي عربستان و روحانيون جنايتکار وهابي با هدايت سازمان هاي سيا، موساد،‌ اينتلجنت سرويس هزينه اين گونه عمليات ها مي شود.

قديري ابيانه اظهار داشت: انفجار مکان هاي مقدس شيعي در عراق و سوريه، کشتار و سرکوب مردم يمن و بحرين، انفجار و کشتار مردم و روحانيت در عراق، حمايت از امثال ريگي براي انجام انفجارها در حسينيه ها در ميان مردم بخشي از ماموريت هايي است که وهابيت آن را تئوريزه کرده است.

سفير سابق ايران در مکزيک و استراليا گفت: ثروت سرشار سعودي و سلاطين جور در منطقه به جنايات اين حکومت دامن زده و در همين راستا کشتار شيعيان خود عربستان و سرکوب آنها بخش ديگري از اين سياست ها را تشکيل مي دهد.

وي در ادامه افزود: شيعيان در مناطق نفت خيز عربستان به سر مي برند و در بخشي از اين مناطق اکثريت را شامل مي شوند اين در حالي است که جمعيت وهابيون در عربستان نسبت به ساير مذاهب اسلامي اعم از شيعه و غير شيعه کمتر است.

قديري ابيانه خاطر نشان کرد: وهابيت عامل استعمار غرب با مديريت انگليس بر اين سرزمين اسلامي حاکم شده است و تنها کشور در جهان است که نام خانداني را يدک مي کشد.

وي تصريح کرد: شکنجه و کشتار مخالفين در عربستان به شيعيان محدود نمي شود و اهل سنت نيز در صورت هر گونه اعتراض به نظام سلطنتي و حقوق  عامه مردم مورد شکنجه و آزار قرار مي گيرند.

کارشناس مسائل استراتژيک در پايان گفت: عربستان نمي تواند جلوي ورود بيداري اسلامي را به کشورش بگيرد و دير يا زود اعتراضات در اين کشور فراگير و پايه هاي حکومت آل سعود را متزلزل مي کند.

انتهاي پيام/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار