رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد؛

اجرای نسخه 02 راهکاری اساسی جهت بهبود و ارتقاء نظام سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اجرای نسخه 02 راهکاری اساسی برای بهبود و ارتقاء نظام سلامت است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر سیدجلیل میرمحمدی در نشست توجیهی سطوح 2 و 3 پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری که صبح امروز در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری امری ضروری برای نظام سلامت کشور و  استانها است.
 
وی افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم اجرای این برنامه، تمام خدمات سطوح 2و3در بیمارستانها   نیز رایگان می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد: با پایش های مستمر از این برنامه هیچ گونه مشکلی جهت اجرای برنامه پزشک خانواده نخواهیم داشت.
 
 دکترسیدجلیل میرمحمدی هدف از برگزاری این نشست را توجیه، تبیین  و انجام هماهنگی های لازم  جهت ارائه خدمات سطوح 2 و 3 نسخه 02 پزشک خانواده ویژه متخصصان، فوق تخصصان و پزشکان عمومی عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: تشریح کامل ارائه خدمات در سطوح دو و سه و همچنین ارائه شرح وظایف پزشکان عمومی، متخصصان  و فوق تخصصان در نسخه 02 برنامه ملی پزشک خانواده  مهمترین محورهای این نشست است.
 
آغاز ثبت نام متخصصان و فوق تخصصان متقاضی پزشک خانواده در یزد
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز ثبت نام متخصصان و فوق تخصصان متقاضی جهت برنامه ملی پزشک خانواده  و نظام اجاع در مناطق شهری (نسخه 02 ) در یزد خبر داد و افزود: کلیه پزشکان مراکز درمانی دولتی و خصوصی می توانند جهت ثبت نام به سایت های مربوطه مراجعه کنند.
 
دکتر سیدجلیل میرمحمدی اظهارداشت: متخصصان و فوق تخصصان علاقه مند جهت ثبت نام در برنامه ملی پزشک خانواده  و نظام ارجاع در مناطق شهری می توانند به سایت‌های، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد  و سازمان‌های بیمه‌گر استان یزد شامل سازمان بیمه خدمات درمانی یزد، تامین اجتماعی استان یزد، کمیته امداد امام خمینی (ره )، سازمان بیمه خدمات درمانی و نیروهای مسلح مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کنند.  
 
وی ادامه داد: مرحله ثبت نام پزشکان عمومی متقاضی در استان یزد به پایان رسیده است و شرایط احراز پزشکان در دست بررسی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان كرد: در حال حاضر با اتمام ثبت نام پزشکان عمومی در یزد 600 پزشک عمومی (پزشک خانواده) در این برنامه ملی ثبت نام کرده اند و این در حالی است که نیاز استان یزد به پزشک عمومی 400 نفر  می باشد.
 
وی در ادامه افزود: استقبال پزشکان یزدی از اجرای این برنامه ملی خوب بوده و تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سایر استانهای کشور رتبه نخست را به خود اخصاص داده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار