فیلم سینمایی "انتهای خیابان هشتم" ویژگی های لازم برای ورود به شبکه نمایش خانگی را ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه دو نیم ساعت با حضور مسعود رجبی فروتن مدیر کل توسعه و همکاری های سمعی و بصری و دکتر حمید رضا نوروزی رئیس اتحادیه موسسات ویدیو رسانه و همچنین اجرای حمید رضا مدقق به بحث و گفتگو پیرامون موضوعات شبکه نمایش خانگی پرداختند.

در ابتدای این گفتگو مدقق به شبکه نمایش خانگی که در ردیف صنایع قرار گرفته است و همچنین 27 موسسه توزیع نمایش خانگی که 17 رسانه فعالیت دارند که در سال 89 پرباری برای آنها بوده اشاره کرد و ادامه داد: موسسات شبکه توزیع خانگی در مقابل گیشه های سینمایی بسیار موفق تر عمل کرده اند که آسیب هایی نیز به این وارد است که از این میان می توان به پائین بودن کیفیت برخی آثار و ضعیف بودن شبکه توزیع و همچنین عقب بودن از برخی از دانش و فناوری روز اشاره کرد.

سعید رجبی فروتن در ابتدا نیز بیان کرد: افق فناوری به این سمت و سو پیش می رود که بتواند بسیاری از علایق دیداری و سرگرمی های مورد علاقه مردم و مخاطبان را در شرایط سهل و آسانی که در محیط منزل برای او فراهم می کند بتواند تدارک ببیند و شبکه ویدیوئی هم به اندازه سهم خود تلاش می کند که سرگرمی های مفید و آموزنده ای را برای مخاطبانش آماده کند.

وی ادامه داد: از حیث جامعه شناسی ارتباطی این عارضه را می شود به رسانه هایی که موجبات سرگرمی و تفریح مردم را در چهارچوب محیط محصور خانواده فراهم می کنند وارد دانست. شاید در قبال آن فعالیت هایی میدانی و سرگرمی هایی که باید بیرون از خانواده برای آنها دیده شود باید محصولات شبکه نمایش خانگی از جذابیت هایی برخوردار باشد.

مدیر کل شبکه نمایش خانگی کشور ادامه داد: مدیران ارشاد باید به این موضوع فکر کنند که مایل هستند بیشتر اوقات فراغت مردم باید در بیرون منزل صرف شود و یا این که با برنامه ریزی خاص باید در داخل خانه باشند.

وی تصریح کرد: پویایی و غنا و رونق شبکه ویدیوئی زمانی حاصل می شود که ما سینمایی بارور و بالنده داشته باشیم.

فروتن ادامه داد: ما معمولاً پرفروش ترین و بهترین و جذاب ترین محصولات شبکه نمایش خانگی داشتیم کارهایی بود که در سینماها با استقبال بسیار گرم و خوب مردم روبرو شده بود.

وی ادامه داد: محصولات شبکه نمایش خانگی و سینما با یکدیگر رابطه ای مستقیم دارند و گاهی پیش آمده که برای یک محصول مخاطب سفارش آن را داده است.

نوروزی: نمایش خانگی مکمل و زنجیره بعدی سینما است در واقع اگر هر تلاشی به آثار شبکه نمایش خانگی می شود به تبع آثار آن به سینما باز می گردد.

وی ادامه داد: هر چقدر تلاش خوب کنیم قطعاً بهتر نتیجه می گیریم و اگر بگویم نمایش خانگی باعث ضعف سینما می شود گفته ی درستی نیست زیرا مدیومی به نام سینما و مدیوم دیگری به نام شبکه نمایش خانگی داریم که من فکر می کنیم دودو همیشه در کنار یکدیگر بوده اند نه این که مقابل یکدیگر باشند.

رئیس اتحادیه موسسات ویدیو رسانه تصریح کرد: نمایش خانگی خوب می تواند در آمد مادی به تهیه کننده بدهد و تهیه کننده امکان ساخت فیلمی با هزینه های بیشتری را بتواند بپذیرد و در نهایت به معنی این که می تواند مخاطبان بیشتری با به سالن های سینمایی بکشاند.

وی افزود: رونق سینما، شبکه نمایش خانگی را دارد و این که امروز شبکه نمایش خانگی وضعیت بهتری نسبت به سینما دارد ارتباط ما به پر بودن سالن های سینمایی ندارد.

فروتن بیان کرد: 900 شهر و شهرستان ما فاقد سالن های سینمایی هستند که من احساس می کنم اگر شبکه نمایش خانگی و ویدیو نبود این پل ارتباطی بین مخاطب و سینما هم بوجود نمی آمد.

وی ادامه داد: طی چند ساله گذشته مخاطب استقبال بسیاری از پردیس های سینمایی کرده و بیشتر فروش فیلم های ما نیز در پردیس ها صورت گرفته است.

نوروزی ادامه داد: جایگاهی که سینما نسبت به شبکه نمایش خانگی دارد بسیار متفاوت است.

نوروزی ادامه داد: عمر شبکه نمایش خانگی یک دهه بیشتر نیست که ما نیز باید به همین اندازه از این شبکه انتظار داشته باشیم.

فروتن به اهمیت و نظارت بر ساخت و عرضه ی فیلم های شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و ادامه داد: اگر تهیه کننده ای پس از 2 بار ساخت یک اثر و وارد کردن فیلم در شبكه نمايش خانگي درجه كيفي "جيم" بگيرد از اداره كل نظارت و ارزشيابي خواسته ايم براي صدور ساخت پروانه جديد او قدري تامل كنند و اين نكته را در نظر بگيرند كه مخاطب حق انتخاب دارد.

وي اظهار داشت: عده اي از افراد براي تخريب و تحقير شبكه نمايش خانگي از اصلاحاتي چون شونه تخم مرغي استفاده مي كنند كه اين كنايه ها اثري در شبكه نمايش خانگي ندارد. امروز ويديو در كشور مختصات يك صنعت را از خود نشان مي دهد.

مدير كل شبكه نمايش خانگي كشور تاكيد كرد: با توجه به عمر جواني كه شبكه دارد خوش بين هستيم كه به روز زمان نيز پيشرفت چشمگيري تري خواهد داشت.

وي همچنين به جشنواره فيلم هاي ويديويي اشاره كرد و گفت: از جشنواره فيلم هاي ويديوئي كه براي نخستين بار گزارش شده چيزي نگذشته، جشنواره كه هدفش تشخيص دوغ از دوشاب است و مي خواهد آثار فاخر برجسته را از ديگر آثار جدا كند به آنها جايزه بدهد و عرضه آنها را به شبكه نمايش خانگي فراهم كند.

فروتن درخصوص قرار گرفتن محصولات ويديوئي در فروشگاه ها گفت: در كشورهاي خارجي نيز اين موضوع صادق است خود در چند سفري كه به كشورهاي خارجي داشتم در فروشگاه ها چيزي بدي باشد.

* مشتري در كنار ساير خريدهاي خود مي تواند از اين محصولات نيز استفاده كند

فروتن همچنين در پاسخ به اينكه چرا فيلم سينمايي "انتهاي خيابان هشتم" وارد شبكه نمايش خانگي نشد گفت: چه فيلم "انتهاي خيابان هشتم" چه هر فيلم ديگري كه بخواهد وارد شبكه نمايش خانگي شود در شورا مورد بازبيني قرار مي گيرد كه مخاطبان بسياري از اين روزها براي خود فراهم كرده است.

"انتهاي خيابان هشتم" ويژگي لازم براي عرضه در شبكه نمايش خانگي را نداشته است كه اين موضوع فقط در خصوص اين فيلم نيست براي ديگر فيلم ها نيز ممكن است پيش بيايد.

فروتن همچنين درخصوص فيلم سينمايي "خصوصي" محمد حسين فرحبخش گفت: تفاضا براي پروانه نمايش اين كار 2 ماه پيش ارائه شد كه تاكنون با شورا به نتيجه مثبتي براي عرضه آن در شبكه نمايش خانگي نرسيده ايم.

فروتن به تنوع آثار سينمايي در شبكه نمايش خانگي اشاره كرد و ادامه داد: امسال پرورش و پر تنوع ترين سال را براي شبكه نمايش خانگي داشتيم كه اميدواريم به مرور زمان نيز بهتر شود./ي2
برچسب ها: شبکه ، نمایش ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار