نگاهی به فعالیت شورایاری محله آشتیانی

مشارکت همه جانبه برای کاهش مشکلات محله

شورایاران به عنوان امین مردم و مدیریت شهری فعالیت های زیاد را در کاهش مشکلات محلات انجام می دهند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محله آشتیانی یازدهمین محله منطقه 13است که در ناحیه چهار واقع شده است. این محله در نزدیکی محلات زینبیه، شورا و سرخه حصار قرار دارد و با محله نارمک جنوبی و تهرانپارس در منطقه 8 همجوار است.

10 بوستان، 2 سالن ورزشی، 9 بانک،2 جایگاه عرضه سوخت از دیگر امکانات این محله است.

*فعالیت شورایاری محله

دبیر شورایاری محله آشتیانی گفت: با برگزاری 45 جلسه در دفتر شورایاری، 300 جلسه با سازمان ها و نهادها و همچنین حضور پررنگ در جلسات شهرداری و دیگر نهادها طی سه سال گذشته به نیازمندی ها و مشکلات مردم محل رسیدگی شده است.

امیربهدادفر: مکاتبه با کمیته حضرت امام(ره) و معرفی بیش از 100 نفر از افراد بی بضاعت محله و دریافت کمک هزینه بلاعوض امرارمعاش، تدوین برنامه پیشنهادی بودجه محله براساس مصوبه شورای اسالمی شهر تهران با استفاده از نظرات اساتید دانشگاهی، تشکیل انجمن پزشکان محله آشتیانی، و همیاران محیت؟ تایید به بیش از 500 برگه استشهاد محلی ارجاعی از سازمان ها از جمله فعالیت های شورایاری طی سه سال گذشته عنوان کرد.

دبیر شورایاری محله آشتیانی افزود: این محله بیش از 44 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این رو دیدارهای منظم با خانواده معظم شهدا همواره برگزار می شود.

بهدادفر تصریح کرد:‌یکی از فعالیت های شورایاری این محله برگزاری جلسات مداوم و همایش های پیاپی با نیروی انتظامی جهت پیشگیری از جرم و ارائه آگاهی بیشتر به مردم است.

دبیر شورایاری محله با اشاره به فعالیت های شورایاری در جلب مشارکت مردمی گفت: پیگیری و هماهنگی لازم جهت برگزاری همایش ها و جلسات با افراد تأثیرگذار و فعال محله صورت گرفته است.

*درخواست های شهروندان محله

بهدادفر گفت: احداث دیوار صوتی در امتداد بزرگراه شهیدباقری، راه اندازی بازارچه، تسریع در انتقال پایانه شرق به مکانی جدید، احداث پل مکانیزه در ایستگاه بی‌آرتی چهارراه خاقانی، احداث مجتمع ورزشی چند منظوره، از جمله درخواست های شهروندان محله است که با فعالیت شواریاری و توجه مدیریت شهری در حال پیگیری است که امیدوارم به زودی بر طرف شود.

دبیر شورایاری محله همجواری با دو مسیل جاجرود و سرخه حصار و افزایش آلودگی های زیست محیطی به دلیل همجواری با دو مسیل جاجرود و سرخه حصار اعلام کرد.

*پیشینه تاریخی محله آشتیانی

در اواخر دوره قاجاریه زمین های این محله جز املاک خاصه و در تملک حسن وثوق الدوله قرار داشت از این رو محدوده میدان آشتیانی را میدان وثوق می نامیدند.

محدوده امروزی محله آشتیانی یکی از بخش های خوش آب و هوایی بود که بیرون از دروازه های دوره قاجاریه تهران و در مرز شرقی آن قرار داشت.

این محدوده ییلاقی بسیار موردتوجه اشراف و شاهزادگان قاجار بود. گویا نام میدان آشتیانی به نام میرزاحسن آشتیانی روحانی مبارز در جریان قیام تنباکو و یا میرزا یوسف خان مستوفی الممالک آشتیانی، صدراعظم دوره ناصرالدین شاه در همان زمان گرفته شده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ابتدای دهه 1360 با افزایش جمعیت و گسترش مهاجرت به تهران، نحوه ساختمان سازی نیز در ان محدوده تغییرات اساسی پیدا کرد و خانه های یک تا دو طبقه جای خود را به آپارتمان چند طبقه داد./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار