بندرعباس /

راه اندازی مركز مطالعات تنوع زیستی خلیج فارس و دریای عمان در جزیره هرمز

مركز مطالعات تنوع زیستی خلیج فارس و دریای عمان در جزیره هرمز ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مسئول واحد دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: این مرکز اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تجهیز كامل آن 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

  عسکری افزود: شناسایی تنوع زیستی خلیج فارس و دریای عمان، حفظ تنوع زیستی بومی و جلوگیری از ورود گونه های غیر بومی به آب های دریایی خلیج فارس و دریای عمان، حمایت از گونه های در معرض خطر انقراض و جمع آوری اطلاعات منطقه ای از وظایف این مركز است.

وی گفت: این مركز در زمینه مطالعات و اقدامات لازم زیستی در زمینه های مرجانها، جنگل های حرا، لاك پشت ها ، پستانداران دریایی و پرندگان آبزی و کنار آبزی فعالیت می کند .

این طرح از مصوبات دور سوم سفر استانی هیات دولت به هرمزگان است و اجرای آن از سال 89 آغاز شده است.

مسئول واحد دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: تاکنون 570 میلیون تومان برای تجهیز این مرکز هزینه شده است و در سال 91 نیز یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که 50 درصد آن از محل اعتبارات استانی است.

  عسگری گفت: مركز مطالعات تنوع زیستی خلیج فارس و دریای عمان هم اکنون بخشی از فعالیتهای خود را با توجه به تجهیزات موجود آغاز کرده است.

خلیج فارس و دریای عمان دارای تنوع زیستی فراوانی مانند 35 گونه دریایی، 200 هزار هکتار جنگلهای حرا، پنج گونه لاکپشت، بیش از 450 گونه ماهی، 20 گونه پستاندار دریایی و بیش از 80 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی است.

وی افزود: بهره برداری کامل از این مرکز تحقیقاتی با اختصاص اعتبارات لازم و تهیه تجهیزات در سال 94 صورت می گیرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.