واکنش امام جمعه هامبورگ به نسل کشی مسلمانان در میانمار

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با محکوم کردن نسل کشی مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار و سکوت معنادار مجامع بین المللی تاکید کرد: جرم این مردم بی پناه تنها یک چیز است و آن اینکه آنها مسلمان هستند

به گزارش سرويس وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ  «حجت الاسلام والمسلمین دکتر رمضانی» در خطبه های نماز جمعه هامبورگ اظهار داشت: اقدامات جنایتکارانه عده‌ای از خدا بی خبر در کشور میانمار( برمه) در قبال اقلیت مسلمان درسایه سکوت دولت متبوع و مجامع جهانی، خشم مسلمانان و مردم آزاده دنیا را بر انگیخت.

وی افزود: حمله به مردم بی دفاع، کشتار دسته جمعی، تجاوز به زنان و کودکان، غارت اموال مردم، آتش زدن منازل، تخریب مساجد و کوچ اجباری مسلمانان از شهر و دیار خود، بخشی از این وقایع دلخراش است که هر وجدان بیداری را دردمند و عواطف انسانی را جریحه دار می سازد.

حجت الاسلام رمضانی اضافه کرد: طبق آمارها، طی این حوادث هولناک که از چندی پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تا کنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل و نزدیک به ۷۲ مسجد توسط گروه های تند روی بودایی ویران شده و هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. دهها هزار کشته و مجروح برجای مانده و بیش از ۲۰ هزار مسلمان ناپدید شده اند و بیش از ۵ هزار تجاوز به عنف و هتک حرمت به زنان در انظار عموم گزارش شده و بیش از 200 هزار نفر از شهر و دیار خود متواری گشته اند.

امام جمعه هامبورگ گفت: جرم این مردم بی پناه تنها یک چیز است و آن اینکه آنها مسلمان هستند و در طول سالیان متمادی درعین فقر و نداری با کرامت و عزت زندگی کرده و سعی داشته اند در سخت ترین شرایط ایمان خود را حفظ کنند. عذاب آورتر آنکه در این حرکت وحشیانه، دولت میانمار، مسلمانان کشورش را به رسمیت نشناخته و آنان را جزو شهروند محسوب نمی کند و اینک کار به جایی رسیده که دستور اخراج آنها نیز صادر شده است.

این درحالیست که سکوت معنادار انواع و اقسام سازمان های مدّعی حقوق بشر حاکی از آنست که همگی فقط بار این اسامی را به یدک می کشند.

وی تصریح کرد: به راستی آیا وقت آن نرسیده که کمیته حقوق بشر فعال شود؟ آیا صلیب سرخ جهانی نمی خواهد کمی احساس مسؤولیت کند؟ و آیا سازمان کنفرانس اسلامی نباید برخورد فعال و حضوری مؤثر در این عرصه داشته باشد؟ ما در این مصیبت بزرگ به درگاه خدای سبحان شکایت می بریم و هم دردی و همبستگی مسلمانان اروپا را با مسلمانان آن دیار اعلام می کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار