یک رسانه غربی در گزارشی از حضور نظامی آمریکا نوشت: تعداد نظامیان حاضر آمریکا در 69 کشور بیش از تعداد نفرات ورزشی شرکت کننده این کشورها در المپیک 2012 لندن است.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری "کانترکورنت" می‌نویسد: آمریکا در بیش از 69 کشور جهان حضور نظامی دائمی دارد و این حضور دائمی طوری است که کشورهای فوق آن را با قبول هزینه پذیرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون براساس آمار موجود، تعداد نظامیان آمریکایی حاضر در بسیاری این کشورها بیش از تعداد نفرات اعزامی این کشورها به المپیک لندن است. در این آمار تعداد نفرات اطلاعاتی آمریکا در این کشورها لحاظ نشده است.

بسیاری از این کشورها با وجود مشکلات زیاد در زمینه‌های مختلف از جمله زیرساختی، آموزشی، بهداشتی، امنیتی و مشکلات عدیده دیگر، هزینه اقامت نظامیان آمریکایی در خاک خود را پذیرفته‌اند.

پایگاه خبری "کانترکورنت" در ادامه می‌نویسد: کشورهایی چون بحرین، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و فیلیپین در آسیا؛ بلژیک؛ نروژ و ایتالیا در اروپا و کنگو،چاد و بوتساوانا در آفریقا و دهها کشور دیگر با وجود مشکلات حال حاضر و پیش رو بجای صرف هزینه در بهبود اوضاع خود با پول خرج کردن کلان بر حضور آمریکا در کشورشان در حقیقت بر روی "اسلحه و مهمات و توپ و نفنگ" و حفظ قدرت سرمایه گذاری می‌کنند.

برچسب ها: المپیک ، نظامی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار