متهمان به ترور انور سادات با دستور عفو مرسي آزاد شدند

منابع امنيتي مصر، اعلام كردند؛ با اجرايي شدن دستور عفو محمد مرسي مبني بر آزادي زندانيان سياسي، سه تن از افرادي كه متهم به دست داشتن در ترور انور سادات بودند، از زندان آزاد شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطين اليوم؛ سخنگوي رياست جمهوري مصر با تائيد اين خبر، افزود: در اين مرحله از عفو زندانيان سياسي، تعدادي از اسلامگرايان هم كه در زمان حكومت حسني مبارك به دلايل واهي به اعدام و حبس ابد محكوم شده بودند، از زندان آزاد شده و محكوميت آنها باطل مي شود.
 
در همين حال، منابع نزديك به دادستاني عمومي مصر اظهار داشتند؛ هزاران نفر از افرادي كه با جماعت اخوان المسلمين در رژيم سابق ارتباط داشتند و به گفته مقامات حكومت حسني مبارك، حالت فوق العاده در اين كشور را نقض كردند، در زندان حضور دارند كه هم اينك بسياري از آنها با اجرا شدن عفو محمد مرسي آزاد شدند.
 
گفتني است؛ پس از ترور انور سادات رئيس جمهور مصر در سال 1981 ميلادي در جريان يك رژه نظامي مقامات قضائي وقت، عوامل اين ترور را جماعت هاي اسامگرا دانسته و افراد بازداشت شده را به اعدام و حبس ابد محكوم كردند كه با دستور مرسي مبني بر عفو زندانيان سياسي محكوم شده، در رژيم حسني مبارك بسياري از آنها آزاد شدند.

برچسب ها: انور سادات ، مرسی ، عفو ، ترور ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار