اصفهان/

اتاق اصفهان برای پیگیری مسایل حقوقی بازرگانان، کمیته حقوقی تشکیل می‌دهد

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:اتاق اصفهان برای پیگیری مسایل حقوقی بازرگانان و فعالان اقتصادی کمیته حقوقی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «سیدعبدالوهاب سهل آبادی»در کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:تشکیل کمیته حقوقی زیر مجموعه کمیسیون پشتیبانی اتاق گامی ارزنده جهت حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی است.وی تصریح کرد:بازنگری قوانین جاری مرتبط با تجارت یکی از اهداف تشکیل این کمیته است.

وی تقویت بخش مشاوران امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی در اتاق بازرگانی اصفهان را از برنامه‌های اصلی کمیسیون پشتیبانی برشمردوگفت:ارایه مشاوره قبل از تنظیم قراردادهای تجاری می‌تواند از بروز مسایل و مشکلات بعید جلوگیری کند.وی اطلاع رسانی مسایل حقوقی وقوع یافته در عرصه تجارت به سایر فعالان را از فعالیت‌های این کمیته برشمرد.

رییس مرکز داوری اتاق اصفهان در این جلسه گفت: تحریم‌های اقتصادی باعث بوجود آمدن مسایل و مشکلات برای بازرگانان شده و باید از ظرفیت‌های حقوقی موجود برای کاهش این مسایل استفاده شود.

«کامران پورجوهری» تقویت مرکز داوری اتاق را در شرایط اقتصادی فعلی خواستار شدوگفت: فعالان اقتصادی می‌توانند در تنظیم قراردادهای تجاری خود مرکز داوری را در صورت بروز دعاوی معرفی کنند و از ظرفیت‌های این مرکز استفاده کنند.

وی شناسایی معضلات ناشی از اجرا نشدن قانون‌های جاری کشور را موضوع مهم مورد توجه کمیته حقوقی اتاق برشمرد و گفت:شناسایی و بررسی قوانین دست و پاگیر و ارایه پیشنهادها جهت اصلاح آن از فعالیت‌های این کمیته است.

وی از وجود 3 هزار و 500 وکیل حقوقی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تنها 15 نفر به صورت تخصصی در موضوع تجارت بین الملل فعالیت می‌کنند./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.