مشهد/

صبر در مقابل مشکلات گشایش 3 برابری در سختی‌ها به همراه دارد

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: در قرآن کریم کلمه عسر 12 بار و یسر 36 بار آمده است و این به معنای آن است که اگر در برابر سختی‌ها صبر کنید، سه برابر آن سختی در کار شما گشایش حاصل می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع زائران و مجاوران حرم منور رضوی و در سلسله برنامه‌های تفسیر قرآن کریم که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما در سختی‌ها و تلخی‌ها قدر نعمت‌های خداوند را می‌دانیم و به یاد نیازمندان بوده و دوستان و دشمنان و حتی خود را می‌شناسیم.

قرائتی در ادامه با اشاره به آیات و رویات در ارتباط با صبر در مقاب مشکلات و سختی‌ها، گفت: در قرآن کریم کلمه عسر 12 بار و یسر 36 بار آمده است و این به معنای آن است که اگر در برابر سختی‌ها صبر کنید، سه برابر آن سختی در کار شما گشایش حاصل می‌شود.

وی پناه بردن به خداوند و دیدن مشکلات دیگران را از راه‌های شیرین کردن تلخی‌ها دانست و افزود: تلخی و مشقت در زندگی همه انسان‌ها به‌ویژه اولیاء و افراد بزرگ نیز وجود دارد.

قرائتی ادامه داد: اما آنچه که در این میان از اهمیت بسزایی برخوردار است این است که انسان در مقابل مشکلات و سختی‌ها پایدار و استوار باشد و البته هنرمند کسی است که این تلخی‌ها و مشقات را به شیرینی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه تلخی‌ها همیشه بد نیستند، اظهار داشت: برخی از تلخی‌های زندگی به منظور دریافت پاداش و بعضی دیگر را کفاره گناهان است و باید در برابر این تلخی‌ها ایستاده و با صبر و تحمل دست و پنجه نرم کنیم.

قرائتی افزود: در قرآن آمده است هرگاه چیز بدی شنیدی آن را با خوبی پاسخ دهیدکه در این راستا ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای خانواده‌ها هستند.

قرائتی خطاب به خانواده‌ها در مقابله با مشکلات و سختی‌ها اظهار کرد: شما باید در فراز و نشیب‌های زندگی صبر پیشه کنید و با کوچکترین حرف به خاطر سخنان اطرافیان سراغ آخرین راه‌حل که طلاق و قهر است، نروید./ج1

برچسب ها: مشهد ، صبر ، قرائتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.