آخرين اخبار از سوريه / بروز درگيري در دمشق

نيروهاي ارتش سوريه با افراد مسلح در محله هاي صلاح الدين و الحمدانيه در اطراف دمشق درگير شده اند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ شبکه تلويزيوني العالم لحظاتي پيش در خبري فوري از درگيري بين نيروهاي ارتش سوريه با افراد مسلح در محله هاي صلاح الدين و الحمدانيه در اطراف دمشق خبر داد.

همچنين ، نيروهاي ارتش سوريه ضمن پاکسازي همه محله هاي دمشق به تعقيب افراد مسلح در ديگر شهرها و مناطق اين کشور ادامه مي دهند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المنار، منابع نظامي سوريه از سيطره کامل ارتش اين کشور بر
محله هاي مختلف دمشق به دنبال پاکسازي محله التضامن از تروريست ها خبر دادند و
اوضاع پايتخت را آرام توصيف  کردند.

منابع نظامي افزودند پس از پايان عمليات نظامي در محله التضامن افراد مسلح ديگر در محله هاي دمشق حضور ندارند و حضور آنها به تعداد اندکي محدود مي شود که بين محله هاي مختلف جا به جا مي شوند.

يک مقام امنيتي بلندپايه سوري نيز اعلام کرد عمليات حلب هنوز آغاز نشده است و گلوله باران هاي کنوني صرفا مقدمه اي براي عمليات گسترده در اين شهر است.
وي با اشاره به اين که ارسال تجهيزات نظامي به حلب همچنان ادامه دارد افزود دست کم بيست هزار نظامي به اين شهر اعزام شده اند. وي گفت طرف مقابل نيز تجهيزاتي را به اين شهر ارسال مي کند.
احمد فرحات گزارشگر اين شبکه در گزارشي درباره حوادث سوريه با اشاره به اين که همه منتظر روشن شدن نتيجه جنگ در حلب هستند افزود: ارتش سوريه از چند جهت به محله صلاح الدين حرکت کرده است و به گفته منابع سوري ارتش اين کشور همزمان با اين اقدام، مسيرهاي کمک رساني به افراد مسلح و مواضع آنها را در اعزاز، تل رفعت و عندان هدف قرار داده است. منابع همچنين اعلام کردند نيروهاي ارتش سوريه در برخي مناطق از جمله الميدان و الجميليه به درگيري با عناصر مسلح ادامه دادند و به حملات خود عليه مواضع تروريست ها در محله اي الصاخور و صلاح الدين نيز ادامه دادند.

در ادامه گزارش آمده است : گروه هاي مسلح پس از حمله به ساختمان شبکه الاخباريه در ريف دمشق که در ژوئن گذشته اتفاق افتاد، تلاش کردند مقر راديو و تلويزيون در حلب را با استفاده از بمب منهدم و اشغال کنند اما دخالت نيروهاي ارتش آنها را وادار به عقب نشيني کرد. نيروهاي ارتش سوريه همچنين در نزديک کارخانه شکر در مسير حلب به رقه با افراد مسلح درگير شدند که در اين درگيري ها شمار زيادي از افراد زخمي شدند.
از سوي ديگر اهالي محله التضامن در دمشق از جنايت تروريست ها عليه اهالي اين محله و کشتن بيست نفر از آنان  خبر دادند. کشته شدگان از افرادي هستند که افراد مسلح آنها را ربوده و اقدام به قتل آنها کرده اند.

کريم شيباني خبرنگار تلويزيون سوريه نيز هنگام پوشش خبري حوادث ميداني در محله التضامن در دمشق هدف اصابت گلوله قرار گرفت. در همين حال جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده از کشتن محمد سعيد از اصحاب رسانه در سوريه که مدتي پيش ربوده شده بود خبر داد.
از سوي ديگر نيروهاي ارتش سوريه با يورش به يکي از مخفيگاه هاي افراد مسلح در حمص مقادير زيادي مواد سمي و تجهيزات انفجار از راه دور و صدها بمب و تجهيزات نظامي ديگر کشف و ضبط کردند. نيروهاي امنيتي دولت سوريه يک خودروي حامل اسلحه و مهمات را در دمشق کشف و ضبط کردند.      
از سوي ديگر ، پايگاه اينترنتي روزنامه الوطن  سوريه در گزارشي نوشت نيروهاي امنيتي سوريه يک خودرو را در يکي از گاراژهاي دمشق کشف کردند که مقاديري سلاح مختلف ، مقادير فراواني مهمات ، بمب ، ريموت هاي انفجار بمب از راه دور ، لباس هاي فرم و چند عدد تجهيزات ارتباطي پيشرفته در آن جاسازي شده بود.
اين در حالي است که ارتش عربي سوريه با تقويت دستاوردهايش در حلب طرحهاي افراد مسلح براي تسلط بر مراکز حياتي اين شهر را به شکست کشاند و براي کارزار در اين شهر که هنوز آغاز نشده است، آماده مي شود. همچنين واحدهاي ارتش به ماموريت خود ادامه داده و بقاياي تروريستها را در شرق و غرب شهر دمشق  پاکسازي کردند. بنابراين گزارش دمشق ديروز آرام بوده است.

شبکه تلويزيوني سوريه لحظاتي پيش در خبري فوري از درگيري نيروهاي ارتش سوريه با افراد مسلح تروريست در منطقه القصير در حمص خبر داد و افزود نيروهاي ارتش در اين درگيري ها شماري از تروريست ها را به قتل رساندند.
برچسب ها: سوریه ، دمشق ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار