لاريجاني:

دستگيري زائران ايراني در سوريه بي‌پاسخ نخواهد ماند/برخي به اسم اسلام "آدم‌كشي" مي‌كنند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از دستگيري زائران ايران در سوريه و با بيان اينكه برخي دولتهاي منطقه به نام اسلام اقدام به آدم‌كشي مي‌كنند، گفت: اين اقدام قطعا بي‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 17 مردادماه) با بیان اینکه هم اکنون در آستانه شب قدر قرار داریم گفت: براساس روایات این شب از هزار ماه بالاتر است به طوری که شب قدر شب اندازه گیری است و حوادث یک سال آینده در این شب رقم می خورد.

وي در ادامه با اشاره به شب ضربت خوردن امام علی(ع) افزود: به طور حتم امیرالمؤمنین کلید مکتب علوی است که این موضوع را می توان در رفتار با دشمنان به ویژه دشمن خاص خود ابن ملجم دید.

نماينده قم با بیان اینکه نمونه دیگر عشق علوی را می توان در قرون بعدی به ویژه در زمان خلافت متوکل عباسی دید یادآور شد: در آن زمان کاروان مریدان علی(ع) با عشق و ارادت کامل به ائمه و امیرالمؤمنین زیستند.

لاریجانی با اشاره به سخنان استاد مطهری مبنی بر اینکه شگفت انگیزترین رموز و دوره زندگی علی(ع) در حدود ۴۵ ساعت است تصریح کرد: دوره نخست زندگی امام علی(ع) معطوف به زمان تولد تا بعثت پیامبر است. دوره دوم از زمان بعثت تا هجرت، دوره سوم از هجرت تا وفات پیامبر(ص)، دوره چهارم از وفات تا خلافت، دوره پنجم پیرامون خلافت چهارساله و دوره ششم از زمان ضربت خوردن تا وفات بوده است که در دوره آخر می توان نمونه یک انسان کامل را در حضرت علی(ع) مشاهده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عکس العمل حضرت علی(ع) بر اثر ضربت خوردن و مرگ گفت: در آن زمان حضرت علی(ع) گفت که ابن ملجم را بگیرید و با او تا اندازه کافی مدارا کنید، زیرا قاتل من یک نفر است از این رو یا آزادش کنید و یا با یک ضربه قصاصش کنید.

وی ادامه داد:  رفتار حضرت علی(ع) و ائمه را باید با عملکرد سیاست مداران غربی که امروزه جنگ افروزی می کنند مقایسه کنیم که برای حفظ پرستیژ قدرت جهانی خود صدها هزار نفر را در عراق، افغانستان، فلسطین و امروز در سوریه می کشند. از طرف دیگر برخورد کشورهای عربی منطقه است که با اسم اسلام آدمکشی به راه انداخته اند و حتی با زائرین ایرانی در سوریه هم با خشونت برخورد می کنند.


لاريجاني با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: برخي دولتهاي منطقه به نام اسلام اقدام به آدم‌كشي مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: رفتار اين دولت‌ها چيزي نيست كه جمهوري اسلامي ايران بتواند از آن صرف نظر كند.

لاريجاني تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي، آمريكا و برخي كشورهاي ديكتاتور مسبب اين قضيه هستند و به زودي جواب خود را دريافت خواهند كرد.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار