رودهن/

ثبت نام خانواده های دماوندی جهت اجرای طرح پزشک خانواده آغاز شد

مسئول گسترش شبكه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از آغاز ثبت نام خانواده های دماوندی جهت اجرای طرح پزشک خانواده شهری به صورت منطقه ایی در این شهرستان خبر داد.

کرمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: طبق دستور العمل صادره به ازای هر 500 تا 2 هزار و 500 نفر جمعیت شهری یک پزشک خانواده، یک ماما و پرستار اختصاص پیدا می کند که در دو نوبت صبح و عصر به افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیه خدمات سطح یک از جمله ویزیت، مشاوره روانشناسی، ماما، تزریقات و دارو در طرح پزشک خانواده رایگان است، تصریح کرد: این طرح در مركز پزشك خانواده منطقه شهری دماوند با تحت پوشش قرار دادن سه منطقه "دماوند"، "گیلاوند" و "جیلارد" با داشتن بیش از 30 هزار نفر محقق می شود.

مسئول گسترش شبكه بهداشت و درمان شهرستان دماوند افزود: اعضای خانواده ها با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و دفترچه بیمه هر یک از خانواده های تحت پوشش خود می توانند جهت ثبت نام به مراکز تعیین شده محل سکونت خود مراجعه و زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

وی اظهار داشت: شروع و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب برنامه پزشک خانواده شهری پس از ثبت نام و انتخاب پزشکان توسط مردم اجرایی خواهد شد.

کرمانی شرط ورود به نظام سلامت را برخورداری از دفترچه های بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و كمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون پنج نفر از پزشکان شهر  همچون "مریم اسماعیلی"، "علی پهلوان"، "سیروس سرمست"، "ناصر کردیان" و "منیره سادات نوربخش" در این مرکز مستقر می باشد که ابتدا شهروندان منطقه بافت قدیمی شهر همچون مناطق "فرامه"، "چالکا"، "چشمه اعلاء"، "روح افزا"، "درویش"، "اوره"، "احمد آباد" و غیره می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند با انتخاب یک پزشك پرونده الكترونیكی را تکمیل و در زمره افراد تحت پوشش قرار گیرند، افزود: در صورت عدم برخورداری از دفترچه بیمه شهروندان می توانند با مراجعه به اداره بیمه خدمات درمانی، دفترچه بیمه دریافت كنند.

مسئول گسترش شبكه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از برنامه های مهم برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش بهداشت و درمان کشور است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مساعدت مجلس شورای اسلامی و با همکاری سازمان بیمه خدمات درمانی از اواخر اسفند ماه سال 83 طرح بسیج همگانی پزشک خانواده و بیمه روستائیان را آغاز کرده و بدین وسیله زمینه لازم برای ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی را فراهم نموده است.

کرمانی تیم سلامت در این طرح را پزشک، بهورز، ماما یا پرستار، کاردانهاي بهداشتي و ... اعلام کرد و افزود: در این طرح خدماتی چون پیشگیری، آموزش و ارتقاء سلامت، درمان اولیه و تدبیر فوریت ها، ارجاع و مدیریت سلامت در نظر گرفته می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.