روزگار سیاه آفریقایی ها در اسرائیل

سفرای کشورهای آنگولا ، غنا، نیجریه، کنیا، اتیوپی و ساحل عاج شکایتهایی را درباره تاثیر فضای نژادپرستانه بر زندگی روزمره خود مطرح کرده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند برخی سفرای کشورهای آفریفایی به دلیل رفتارهای نژادپرستانه حتی از خانه خود خارج نمی شوند.

سفرای کشورهای آنگولا ، غنا، نیجریه، کینا، اتیوپی و ساحل عاج شکایتهایی را درباره تاثیر فضای نژادپرستانه بر زندگی روزمره خود مطرح کرده اند.

این سفرا از کابینه اسرائیل خواستند از پوشش خبرهای مربوط به اخراج مهاجران غیر قانونی از کشورهای آفریقایی به فلسطین اشغالی خودداری کنند ، زیرا رسانه های اسرائیل آنان را به عنوان مجرمان خطرناک جلوه می دهند.

سایمون مائر، اهل سودان جنوبی، این روزها تمایل زیادی به بیرون رفتن از خانه خود ندارد. بیش از یک ماه است که ویزای اقامت موقتش باطل شده است، از حملات نژادپرستانه هم هراس دارد.

آقای مائر که پدر چهار فرزند است می گوید: "نمی توانم حتی توی چشم اسرائیلی ها نگاه کنم. این حس را دارم که از من فرار می کنند، مخصوصا دختران و زنان. فکر می کنند که می خواهم آنها را اذیت کنم. تمامش به این خاطر است که سیاستمداران آنها را تحریک کرده اند."

دولت اسرائیل به اکثر پناهجویان خارجی پناهندگی نمی دهد، اما آنها را اخراج هم نمی کند، به آنها رسما اجازه کار نداده اما از اشتغال آنها در سطوح پائین جلوگیری نکرده است.

آشوب های نژادی اخیر جنوب تل آویو در محله "هاتیکوا" رخ داد که طی آن صدها نفر به مغازه ها و خانه های پناهجویان آفریقایی حمله کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آن حملات را محکوم کرده است، اما عده ای از چهره های راستگرای حزب بنیامین نتانیاهو ( لیکود) پناهجویان آفریقایی را "غده سرطانی" و "بلای ملی" توصیف کرده و خواهان اخراج دسته جمعی آنها شده اند.

برچسب ها: شبانه ، افریقا ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار