رومياني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

سربلندي دستگاه قضايي در پرونده فساد مالي

يك عضو كميسيون قضايي مجلس گفت: قاطعيت و سرعت دستگاه قضايي در صدور احكام متهمان فساد بزرگ مالي در نوع خود بي نظير و تاكنون سابقه نداشته است .

ميرهادي قره سيد رومياني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي در قوه قضاييه را مهم‌ترين اقدام در كارنامه اين قوه دانست و اظهار داشت: با توجه به ابعاد گسترده اين پرونده و تعداد متهمان و وسعت جرم رخ داده سرعت و دقت بالاي دستگاه قضايي قابل تمجيد است.

اين حقوقدان با بيان اينكه رسيدگي به پرونده‌هاي فساد باندي پروسه اي طولاني را طي مي‌‌كند افزود: با توجه به دستورات دقيق رياست قوه قضاييه و زحمات بسيار قضات و كاركنان دستگاه قضايي اين پرونده در مدت زماني كمتر از يك سال رسيدگي و منجر به صدور راي شد.

وي با تاكيد بر اينكه دستگاه فضايي در تحقق خواست مقام معظم رهبري كه در قانون نيز به آن تاكيد شده موفق عمل كرده است تصريح كرد: در كنار سرعت و دقت و حفظ آبروي افراد كه خواست مقام معظم رهبري بر اين بود كه تا افراد در هر پرونده قضايي محكوم نشده اند اسامي آنها  مطرح نشود بسيار متين عمل كرد.

رومياني در رابطه با بازدارندگي اين احكام نيز توضيح داد: فلسفه مجازات فقط براي تنبيه مجرمان نيست و تنبيه يكي از اهداف اعمال مجازات است.

وي با بيان اينكه جنبه بازدارندگي و اجراي احكام اسلامي نيز از اهداف ديگر اعمال مجازات است افزود:حدود بازدارنگي مجازات در قانون مشخص است و احكام صادر شده براي اين پرونده قطعا درس عبرتي براي ديگران خواهد بود.

اين حقوقدان در رابطه با اعلام اسامي محكومان خاطر نشان كرد: اجراي اين احكام نيز مطمئنا تاثير به سزايي در ايجاد رعب و ترس در مجرمين خواهد داشت و براساس قانون تا اعلام احكام قطعي، رسانه‌اي كردن اسامي متهمان قانوني نيست.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: رومیانی ، فساد مالی ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.