تاثير طرح تعزيرات بر اجاره بها زمان بر است

طرح تعزيرات امسال نيز در بازار اجاره بها به اجرا درآمد اما مؤجران با روش هاي مختلف سعي در ناديده گرفتن اين طرح و مجبور كردن مستأجران به قبول شرايط خود را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گزارش ميداني از اجراي طرح تعزيرات حاكي از آن است كه در سال گذشته افزايش نرخ مجاز اجاره بها تا سقف 7 الي 9 درصد بود و امسال نيز دولت اين طرح را با افزايش نرخ تا سقف 13 الي 15 درصد به مرحله اجرا درآورد.
اما مشاوران املاك امسال نيز مانند سال گذشته طرح تعزيرات اجاره بها را بي تاثير در بازار اجاره بها عنوان مي كنند.
در همين راستا يكي از مشاوران غرب تهران با بيان اينكه موجران با روش هاي مختلفي اقدام به دور زدن طرح تعزيرات مي كنند گفت: اين مالكان با گرفتن رضايت مستاجر و توافق دو طرف معامله و پشت نويسي قولنامه قيمتي خارج از سقف نرخ تعيين شده از سوي  تعزيرات تعيين مي كنند.
اين مشاور املاك با بيان اينكه مستأجران مجبور به قبول شرايط مؤجران مي شوند افزود: برخي از مستأجران ترجيح مي دهند در همان واحد مسكوني خود بمانند و با قبول نظر مؤجر در خصوص كرايه ها از پيدا كردن خانه جديد صرف نظر و اقدام به تمديد قرارداد مي كنند.
براساس اين گزارش با اينكه طرح تعزيرات اجاره بها اجازه عبور از سقف 15 درصدي را به مؤجران نمي دهد اما مشاوران املاك و مستأجران بر اين باورند كه رشد نرخ اجاره تا 20 درصد نيز افزايش داشته است./ي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار