افزایش مصرف کلر در استخرها موجب حساسیت در افراد می شود

افزایش مصرف کلر برای ضدعفونی کردن آب باعث ایجاد حساسیت های پوست و چشم در افراد می شود.

دکتر رسول آذر نیا، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با شروع فصل گرما استفاده از استخرها در بین افراد طرفداران بسیاری دارد .
ولی استفاده از استخر علاوه بر مزایا از نظر سرگرمی و تفریحی که دارد ممکن است در بعضی از افراد ایجاد بیماری و حساسیت های مختلف کند.

وی ادامه داد: در استخرها برای ضد عفونی کردن آب از ماده ای به نام کلر استفاده می کنند که استفاده از کلر بیش از حد معین باعث ایجاد آلرژی و انواع حساسیت ها در قسمت های چشم و پوست بدن می شود.

آذرنیا افزود: در کسانی که سابقه آلرژیک و حساسیت دارند بیشتر در معرض ابتلا به انواع حساسیت ها در قسمت ملتحمه چشم و پوست و ایجاد لکه های پوستی و حساسیت های پوستی می شوند.

وی تشریح کرد: یکی دیگر از عواملی که در استخرها شایع است عفونت قارچی که بعضی از افراد دارای عفونت های قارچی شدید هستند و وارد استخر شده و عفونت قارچی را به وسیله آب به دیگران سرایت می دهند که این عفونت قارچی باعث ایجاد لک به خصوص در قسمت های کشاله ران ،‌زیر بغل، دست و بین انگشتان پا می شود.

وی بیان کرد: امروزه به دلیل افزایش هزینه های استخرها آب استخرها را دیر عوض می کنند و مقدار مواد ضدعفونی کننده ی آن را افزایش می دهند که این امر باعث ایجاد افزایش حساسیت ها و بیماری های آلرژیک شده است.

آذرنیا تصریح کرد: قبل و بعد از آن که از استخر استفاده مي كنند بدن خودشان را با مواد شوینده و ضد قارچی و یا شامپوهای کتوکنازول بشویند و از استخرهای تمیز و استخرهایی که آب را زود به زود تعویض می کنند استفاده کنند.

آذرنیا تاکید کرد: می توان در استخرها از متخصص های پوست و مو کمک گرفت تا افراد را معاینه کرده و کسانی را که دارای بیماری های قارچی هستند از ورودشان به استخر جلوگیری کرده تا بیماری را به افراد دیگر سرایت ندهند./ح
برچسب ها: کلر ، استخر ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار