کپی رایت این بار به سراغ مایکروسافت آمد+عكس

مایکروسافت برای رفع مشکلات حقوقی نام رابط کاربری متر را به Windows 8 interface تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، مایکروسافت در کنار شروع به معرفی windows 8  ، رابط کاربری خود با نام مترو را نیز معرفی کرد و با عرضه ی هر نسخه ی آزمایشی windows 8  تغییراتی را نیز در رابط  کاربری مترو ایجاد می کند ، اما این رابط کاربری در واقع چیست؟ 
اگر کاربر windows باشید حتما با محیط دستکتاپی آن آشنا هستید ، محیط دستکتاپی ویندوز شامل یک بک گراند که به سلیقه ی کاربر انتخاب می شود ، منوی استارت و یک نوار پهن در پایین صفحه است ، این محیط که با شروع به کار کردن ویندوز پدیدار می شود ، از زمان ویندوز 98 به همین شکل بوده است ، شاید ظاهر آن در ویندوز 7 شکیلتر شده باشد اما تفاوت چندانی در آن به وجود نیامد.
 اما این شرکت در نسخه 8 ویندوز تصمیم به تغییراتی اساسی گرفته است ، با روشن شدن سیستم مستقیم وارد دستک تاپ ویندوز نمی شوید بلکه وارد محیطی زیبا خواهید شد که در آن برنامه ها پوشه ی فیلم ها و... به صورت کاشی با رنگ های متفاوت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند این محیط با نام مترو معرفی شده و بین کاربران شناخته شده است .








دستک تاپ در ویندوز 8 هنوز وجود دارد و در پشت رابط کاربری مترو قرار گرفته است با این تفاوت که منوی استارت از آن حذف شده در واقع کار منوی استارت را همان رابط کاربری مترو به خوبی انجام میدهد ، اما مایکروسافت برای رفع مشکلات حقوقی ناشی از استفاده کردن از نام مترو تصمیم به تغییر نام آن به Windows 8 interface گرفته است.
 در واقع یک شرکت آلمانی ادعا کرده است که مترو نام انحصاری این شرکت است و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد ،برای مایکروسافت بسیار سخت است که پس از مدتی حدود یک سال کاربران ویندوز 8 را متقاعد کند که رابط کاربری مترویِ ویندوز 8 ، رابط کاربری ویندوز 8 است این تغییر نام به احتمال زیاد تاثیر زیادی بر روند کاری ویندوز 8 نخواهد داشت./عط
برچسب ها: ویندوز ، دستکتاپ ، کاربری ، نسخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.