با ابلاغ بخشنامه‌اي از سوي آموزش و پرورش

سن معافیت تحصیلی از 24 سال به 20 سال كاهش يافت

کاهش سن معافیت تحصیلی از 24 سال به 20 سال طی بخشنامه‌ای به آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد.

ابراهیم سحر خیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پیرو اصلاح قانون خدمت نظام وظیفه عمومی که به تایید شورای نگهبان رسید و از آذرماه از سوی دولت به مسئولان ابلاغ شد دانش آموزان بايد برای ادامه تحصیل معافیت تحصیلی داشته باشند.
وی افزود: سن معافیت تحصیلی از 24 سال به 20 سال کاهش یافته و دانش آموزان که از اول مهر ماه 91 18سال تمام شوند یعنی متولدین مهر 73 و قبل از آن بعد از ثبت نام در دبیرستان برای قطعی شدن ثبت نام باید معافیت تحصیلی اخذ کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان که به 19 سالگی وارد می‌شوند تا 20 سالگی فرصت دارند و اگر نتوانند در 20 سالگی تحصیلات خود را تکمیل کنند برابر با قانون مشمول می‌شوند.
ابراهیم سحر خیز اظهار داشت: مشمولینی که از تاریخ صدور معافیت تحصیلی وارد 19 سالگی می‌شوند و از طریق نظام وظیفه معافیت تحصیلی یک ساله برای آنها صادر می‌شود اگر بدون دلیل موجه سه ماه ترک تحصیل داشته باشد یا به واحد آموزش مراجعه نکند منصرف از تحصیل محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: دانش اموزان که از تاریخ آبان 1390وارد دوره متوسطه شوند مشمول قانون فوق نبوده و در صورتی که در دوره ی پیش دانشگاهی باشند تا 24 سالگی و اگر دوره فنی و کاردانش باشند تا 22 سالگی می توانند ادامه تحصیل دهند.
وی ادامه داد: دانش آموزان که قبل ازآذر 90 در دوره متوسطه تحصیل کنند می توانند از این معافیت استفاده کنند.
ابراهیم سحر خیز گفت: جزئیات این قانون در بخشنامه ای به آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شده و به مدیران مدارس توصیه شده تا از طریق اداره آموزش و پرورش تابعه کارگاه آموزشی را برای مدیران تدارک ببیند و عوامل اداری مدرسه هم نسبت به تبیین مواد این بخشنامه به دانش آموزان اقدام کنند.
وی افزود: مشمولان از طریق پلیس +10 با برگ های اولیه معرف نامه که از مدیر صادر شده مراجعه کنند و نسبت به صدور معافیت تحصیلی یک ساله اقدام کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که در طول تحصیلی نقل مکان می کنند مانعی ندارند و باید  از طریق نظام وظیفه مقصد نسبت به تبدیل وضعیت معافیت تحصیل به نام مبدا صادر شده ابلاغ کنند./ف
برچسب ها: کاهش ، معافیت ، تحصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار