حمايت البرادعي از تغير و تحولات ايجاد شده توسط مرسي

رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي از تصميمات اخير رئيس جمهوري مصر براي کاهش نقش نظاميان در کشور ابراز خرسندي کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري محيط ؛ محمد البرادعي گفت:‌« تصميمات جديد رئيس جمهوري با هدف پايان دادن به نقش سياسي شوراي نظامي است در نتيجه اين تصميمات گامي درست ارزيابي مي شود».
البرادعي در صفحه ويژه اش در توئيتر نوشت:‌« اين تصميمات درست اما  در شرايط کنوني کشور، قواي قانونگذاري و اجرايي در اختيار رئيس جمهوري است و اين بر خلاف دموکراسي است در نتيجه اميدواريم اين امر گذرا باشد».
براساس اين گزارش، البرادعي گام مهم ديگر را اهميت دادن به بازنگري در ساختار مجمع موسسان قانون اساسي( گروه ويژه تدوين قانون اساسي) خواند و گفت:‌« بايد اين مجمع به گونه اي اصلاح شود که نماينده همه گروه ها و افکار جامعه تلقي شود و پس از آن، تا زمان تشکيل پارلمان جديد، قوه قانونگذاري به اين مجمع واگذار شود».
در خبر ديگري از مصر آمده است يک منبع نظامي هرگونه واکنش منفي در داخل ارتش به احکام جديد صادره از سوي رئيس جمهوري را تکذيب کرد.

وي چنين خبرهايي را ترويج شايعات خواند و گفت:« براي صدور احکام جديد رياست جمهوري، هماهنگي ها و مشورت ها انجام شده بود».

محمد مرسي رئيس جمهوري مصر در تصميمات جديدي طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح و وزير دفاع سابق و هم چنين سامي عنان رئيس ستاد مشترک ارتش را بازنشسته کرد و آنان را به سمت مشاوران رئيس جمهوري برگزيد ضمن اينکه عبدالفتاح سيسي را به سمت وزير دفاع و صبحي صدقي را به سمت رياست ستاد مشترک ارتش منصوب کرد.
برچسب ها: مرسی ، البرادعی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار