اراک/

سیاهی دور چشم و مشکلات آن

هر چقدر كه چشمان سیاه ملاک زیبایی محسوب می‌ شودسیاهی دور چشم به عنوان نشانه بیماری و ضد زیبایی محسوب می ‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اغلب خانم‌ ها برای رفع آن دست به دامن انواع شیوه‌ ها می‌ شوند. این سیاهی در همه اقوام شایع نیست بلكه بیشتر در كشورهای خاورمیانه، پاكستان و هند دیده می ‌شود. در بین ایرانیان هم هاله ‌ای از این سیاهی وجود دارد. تیرگی دور چشم معمولا به بیماری جسمی خاصی مرتبط نیست، بلكه عوامل آناتومیكی با منشأ ارثی و ژنتیكی منجر به بروز تیرگی دور چشم می ‌شود. علت آن‌ كه در برخی افراد پوست دور چشم، تیره ‌تر به نظر می ‌رسد، این است كه پلک ‌های آنها پوست نازكی دارند و حاوی مقدار كمی بافت چربی هستند خونی كه از داخل وریدهای بزرگ نزدیک این بخش پوست دور چشم می ‌گذرد باعث می‌ شود، پوست این ناحیه سیاه مایل به آبی به نظر برسد.

البته عوامل زمینه‌ای از قبیل كم ‌خونی، بیماری ‌های تیروئیدی، برخی بیماری‌ های هورمونی و حساسیت‌ های پوستی (اگزمای سرشتی) نیز، موجب به وجود آمدن سیاهی در اطراف چشم می ‌شود. عواملی همچون خستگی، بی‌ خوابی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهیانه زنان نیز، نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم دارد. خستگی و رنگ پریدگی علت بروز تیرگی چشم موقتی است. همچنین تیرگی دور چشم در برخی زنان، در دوران قاعدگی و در پایان دوران بارداری تشدید می ‌شود.

افزایش سن نیز دلیل دیگری برای بروز تیرگی دور چشم است و سیاهی دور چشم با افزایش سن و بتدریج ظاهر می ‌شود زیرا در مرحله سالمندی تغییر رنگ در اغلب نقاط پوست بدن رخ می ‌دهد كه از آن جمله تغییر رنگ پوست پلک و دور چشم است كه دائمی می ‌شود.

حلقه‌ های سیاهی که زیر چشم ‌ها شکل می ‌گیرند باعث می ‌شوند که چهره شما خسته و رنگ پریده به نظر برسد.

امروزه محصولات زیادی برای زیبایی بیشتر چشم ‌ها در بازار موجود هستند اما اگر با مشکل سیاهی دور چشم مواجه باشید هیچ یک از این محصولات نمی ‌توانند به شما کمک کنند.

راهکارهایی برای بر طرف کردن سیاهی دور چشم توصیه شده‌اند که عبارتند از:با روغن بادام یا ویتامین E دور چشم را ماساژ دهید این کار جریان خون را در اطراف چشم بهبود می‌ بخشد. مراقب باشید روغن یا کرم وارد چشمتان نشود.

خوب و کافی بخوابید. چون بی‌خوابی و خواب ناکافی مشکل شما را تشدید می ‌کند. مطمئن شوید که حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

آب زیاد بنوشید. برای هر چیزی که به سلامتی مربوط می‌ شود آببهترین نوشیدنی است.

مناسب ترین زمان جهت پیاده روی

بهترین زمان برای پیاده روی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح بدهید و احساس راحتی داشته باشید و بدانید مثلا در صبح، انرژی بیشتری برای انجام این کار دارید. بسته به افراد متفاوت از شحصی به شخص دیگر تغییر می کند. بستگی به میل و تمایلات شما دارد.

پیاده روی در صبح:

پیاده روی به هنگام صبح مناسب است زیرا اگر شما بعد از پیاده روی به منزلتان برگردید می توانید دوش بگیرید و این کار به از بین رفتن چربی هایتان کمک شایانی می کند و یا اگر شما شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیاده روی در صبح تا محل کارتان اختصاص می دهید باعث می شود شما دارای روحیه شادتری باشید و روز خود را با آرامش و آسودگی بیشتری آغاز کنید و چون بعد از ورزش که شما به صورت پیاده روی انجام داده اید گرسنه می شوید، صبحانه ای که میل می کنید اثر فوق العاده مثبتی را بر بدن شما می گذارد.

پیاده روی در صبح هیچ گونه اختلالی بر روی سلامتی شما و خواب تان ایجاد نمی کند چون شما بیدار شده اید، و بعد شروع به ورزش کرده اید و خوابتان تکمیل شده است اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، چون به زمان استراحت و خواب شما نزدیک است ممکن است در خواب تان دچار مشکلی شوید و نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خوابتان به وجود آید. زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا قلب بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیاده روی کنید قلبتان خوب استراحت نکرده و در فردای آن روز خسته است.

اما هنگامی که در روز ورزش و پیاده روی می کنید چون از خواب بیدار شده اید بعضی از افراد ممکن است نتوانند به خوبی ورزش کنند زیرا هنوز در حال و هوای خواب هستند و شاید حتی در هنگام پیاده روی دم و بازدم را به خوبی انجام ندهید و در چند روز آینده برای تان مشکلات تنفسی پیش آید و دلیل این امر را به پیاده روی تان معکوس کنید، گر چه این موضوع به پیاده روی مربوط است اما دلیل اصلی آن به همین نحو بود که توضیح داده شد.

در صبح شما مجبور هستید که به تنهایی به پیاده روی بروید زیرا اگر شاغل نباشید تمام افراد خانواده به محل کارشان رفته اند و اگر هم شاغل باشید هر کسی به محل کارش می رود اما هنگامی که شب به پیاده روی می روید، باعث می شود با خانواده یا همسرتان به پیاده روی بروید به همین دلیل به کمک این موضوع می توانید لحظاتی را در کنار هم باشید، لحظاتی را که شاید در طول روز از آن بی بهره باشید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مونس
۱۱:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
واسه پياده روي هم من وقت ندارم چه روز باشه چه شب يه راهكار ديكه برام بگيد كه تو اتاق كوچك بتونم انجام بدم