افزايش بهره وري زمينه ساز رشد و توسعه توليد و تجارت

يك كارشناس اقتصادي گفت: بهره وري يكي از مولفه هاي مهم در امر اقتصاد مقاومتي است كه افزايش آن به رشد و توسعه توليد و تجارت مي انجامد.

فروزش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور گفت: اقتصاد مقاومتي بهترين راهكار در شرايط كنوني است كه از طريق آن مي توان در برابر استكبار جهاني و تحريم هاي اعمال شده از سوي غرب ايستادگي كرد.

وي همچنين با بيان اينكه دستگاه هاي نظارتي بايد با برنامه ريزي مناسب به افزايش بهره وري در توليد كمك كنند، افزود: بهره وري يكي از مهمترين پتانسيل هاي مهم در امر اقتصاد مقاومتي است كه تقويت آن كاهش بحران ها و ضايعات كاري در امر سرمايه گذاري را به دنبال خواهد داشت.

وي همچنين با بيان اينكه بهره وري نيروي كار و سرمايه در هر اقتصادي عامل رشد و پويايي آن اقتصاد است، تصريح كرد: براي شكل گيري اقتصاد مقاومتي و تقويت ظرفيت هاي توليدي بايد بهره وري در نيروي كار و سرمايه افزايش يابد كه براساس آن دستيابي به اهداف برنامه هاي توسعه اي امكان پذير خواهد بود.

اين كارشناس مسائل اقتصادي در پايان با تاكيد بر اينكه بخش خصوصي بايد با تدوين برنامه اي مدون در چارچوبي مشخص به دنبال تنظيم و توزيع منابع و افزايش بهره وري در واحدهاي توليدي باشد، افزود: رشد بهره وري در كشور مي تواند علاوه بر جبران هزينه هاي ناشي از افزايش قيمت حامل هاي انرژي، به افزايش سود سرمايه گذاري و ارتقاء سطح رفاه عمومي منجر شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار