به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، ايرج نديمي با اشاره به نقش موثر رسانهها در شفافسازي مسائل اقتصادي افزود: اگر تصميمي حتي در بزرگترين سطح اخذ شود اما رسانهها به آن نپردازند به احتمال فراوان با مشكلي جدي مواجه خواهد شد.
نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مطرح شدن مباحثي ازجمله اقتصاد مقاومتي و توليد ملي تصريح كرد: در اين ميان نقش رسانهها براي تحليل اين موضوعات بسيار حساس و اساسي است چراكه در غير اين صورت هيچ كدام از اين موضوعات به گوش افكار عمومي نخواهد رسيد، در حالي كه با مطرح شدن آنها در ميان جامعه ميتوان تصميمات زيادي را اتخاذ كرد.
وي با اشاره به شرايط بهوجود آمده بر اثر تحريمها گفت: رسانههاي اقتصادي بهويژه رسانههايي كه در يك حوزه تخصصي كار ميكنند ميتوانند تصميمگيران و تصميمسازان را متوجه آثار و نتايج تصميمات كنند.
نديمي با بيان اينكه نميتوان منكر نقش رسانه در رساندن يك پيام و اثرگذاري آن روي مخاطب شد، افزود: امروز نقشي كه دولتها براي رسانه قائل هستند در همين راستاست كه ميتوان به نقش رسانه در زمان مشروطه در ايران و همچنين پس از انقلاب اسلامي اشاره كرد.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اينكه هر رسانه مخاطب خاص خود را دارد، تصريح كرد: رسانهها براي تاثيرگذاري بيشتر بايد مخاطب خود را بشناسند و بدانند كه با اقدامات خود نياز مخاطبي را برآورده كردهاند.
وي با اشاره به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نيز گفت: در اين سال رسانههاي تخصصي نظير گسترش صنعت ميتوانند با تشريح زواياي توليد ملي، مشكلات پيشپاي توليد را بردارند./س