زلزله آذربایجان، ایران را لرزاند! کاش وعده ها نلرزد!

ساعت 16:30 دقیقه، روز21 مرداد، خبری رسید که همه از شنیدن آن بهت زده شدند ....

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،ساعت 16:30 دقیقه، روز21 مرداد، خبری رسید که همه از شنیدن آن بهت زده شدند زمين لرزه اي به بزرگي 6.2 ریشتر آذربایجان شرقی را لرزاند این زمین لرزه نه تنها آذربایجان شرقی را لرزاند بلکه تمام ایران از این حادثه لرزید!
زمین لرزه این بار مناطق روستایی و کوهستانی را هدف گرفت! در این حادثه 3 روستای هریس، اهر و ورزقان به لرزه درآمدند و تقریبا با خاک یکسان شدند که این خبری تکان دهنده بود!
از همان ابتدا عوامل امداد و نجات، عوامل پزشکی، سازمان های کمک رسانی درمحل حضور داشتن دو اخبار را ثانیه به ثانیه اما متفاوت اعلام می کردند.
خبر فوتی ها در دو روز اول این حادثه به 122 نفر رسید در حالیکه در خبرگزاری دیگری به 320 نفر هم رسید، متأسفانه در روزهای اوج این زلزله آمارهای کشته ها و مصدومین و نجات یافته ها بسیار بالا و پایین بود و وقتی سری به این سایتها می زدی آمارها زمین تا آسمان متفاوت بود!
امدادرسانی آغاز شد، ساعاتی پس از حضور عوامل امدادی در صحنه و مسئولین آمارها و گمان زنی ها درخصوص میزان خسارت و کشته ها شروع شد.
آمار این که هرلحظه متفاوت می شد و هیچکدام با یکدیگر تطبیق نداشت.اما همه اینها خبر از واقعه ای تلخ و ضایعه ای بزرگ داشت و البته فقط مهم این بود که متأسفانه تعدادی از هموطنان عزیزمان در این زلزله جان خود را از دست دادند.
 اما با توجه به اینکه این مردم در مناطق محروم روستایی و مناطق کوهستانی زندگی می کنند و زلزله تمامی زندگی آنها را به زیرخاک کشاننده است بعد از وقوع چنین حادثه دلخراشی، بیماری های عفونی مشکلات دیگر بروز می کند، رسیدگی و تأمین وسایل و امکانات بهداشتی از جمله ملزومات این مناطق محسوس می شود این بار مسئولان آمدند ولی خیلی دیرتر از گذشته و ما امیدواریم تمام وعده هایی که در این هفته برای آسیب دیدگان بيان شد به منصه ظهور برسد و جامعه عمل بپوشد و نکند تا چند ماه آینده نگرانی های خانه به دوشانی را داشته باشیم که شب هنگام سر بر بالش آسمان خدا گذارند و سقفی بالای سرشان نداشته باشند./ل
گزارش از سحر آرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار