عضو اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي تهران تاکيد کرد: مخاطب اصلي استراتژي اقتصاد مقاومتي و منويات مقام معظم رهبري، قواي سه‌گانه هستند تا مسير را براي مردمي کردن اقتصاد فراهم کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسيني در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: استراتژي اقتصاد مقاومتي براي برنامه‌ريزيهاي اقتصادي طولاني مدت است تا در مقابل سير تهاجم‌ها و حملات دشمنان و رقيبان اقتصادي،‌روند رشد اقتصادي خود را حفظ کنيم و آسيب‌پذير نشويم.

وي افزود: ‌بايد در بخش‌هاي مختلف برنامه‌سازي شود و قواي سه‌گانه براي رهايي از تکيه آسيب‌پذير به درآمدهاي نفتي، اجراي کامل سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي و ثبات در تصميم‌سازي تلاش کند.

حسيني گفت: البته بخش خصوصي هم مي‌تواند به تحقق اين هدف کمک کند و رسالت مردم هم بهينه سازي مصرف منابع است اما مخاطب اصلي را همان قواي سه‌گانه تشکيل مي‌دهد.

وي با بيان اينکه دشمنان براي تصاحب بازارهاي نفتي و پتروشيمي ايران تلاش مي‌کنند، گفت: نبايد اجازه دهيم رقباي ما در اين عرصه موفق شوند و به اقتصاد تدافعي و تعاملي در سال‌هاي آينده نياز داريم که در تعامل با دنيا از منافع تجاري خود هم صيانت کنيم.

عضو اتاق تهران افزود: در دوره دفاع مقدس هم وقتي که مردم وارد کارزار شدند، موفق شديم همه توطئه‌هاي دشمنان را به خودشان بازگردانيم و امروز هم در جنگ اقتصادي مي‌توانيم با مردمي‌کردن نظام اقتصادي و تقويت ديپلماسي تجاري، به خوبي از منافع خود حفاظت کنيم و دولت بايد حداکثر تصدي‌ها را به مردم واگذار کند./عب
برچسب ها: اقتصاد ، مردم ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار