فردا خورشید از صورت فلکی سنبله خواهد تابید

در تاریکی آسمان امشب یکم شهریور ماه خورشید وارد صورت فلکی سنبله در آسمان می شود.

سعید حسین مردی، کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: صورت فلکی سنبله یا دوشیزه یکی از قدیمی‌ترین و مشخص‌ترین 88 صورت‌ فلکی آسمان است و دومین صورت فلکی بزرگ آسمان نیز به شمار می رود  که خورشید در عبور سالانه خود در دایره البروج، بیشترین زمان را در این صورت فلکی می‌گذارند.

وی افزود: ستاره پر نور سماک اعزل ستاره آلفای این صورت فلکی را تشکیل می دهد که  قدر آن 1+ است و در فاصله ۲۲۰ سال نوری از زمین قرار واقع شده است صورت فلکی سنبله 12 خوشه باز ستاره را در خود جای داده که به این دلیل برای منجمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حسین مردی در خصوص خورشید اظهار داشت: این جرم کهکشانی یکی از ستارگان کهکشان راه شیری است که در مرکز آن با نام سامانهٔ خورشیدی جای گرفته و قطری نزدیک به ۱٬۳۹۲٬۰۰۰ کیلومتر را به خود اختصاص داده و با توجه به تحقیقات انجام شده می‌توان گفت خورشید یک کُرهٔ کامل تشکیل شده از پلاسمای داغ ‌است .

وی عنوان کرد: فاصلهٔ متوسط خورشید از زمین ۱۴۹٫۶ میلیون کیلومتر است و به دلیل گرما و انرژی مغناطیسی که در زمین و سایر کره های منظومه شمسی ایجاد کرده مادر منظومه شمسی نام گرفته است.

حسین مردی خاطر نشان کرد: ساعت 21:30 امشب چهارشنبه این ستاره غوآسای منظومه شمسی وارد صورت فلکی بزرگ سنبله می شود و بعد خود را به 150 درجه تغییر می دهد./ح

برچسب ها: خورشید ، صورت فلکی ، سنبله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار