حجت‌الاسلام رئیسی:

هدایت و هوشمندی مقام معظم رهبری انقلاب را از هرگونه فتنه و انحراف حفظ کرد

معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمنان برای انحراف انقلاب از مسیر اصلی تلاش کردند اما هدایت و رهبری هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انقلاب را از هرگونه انحراف و فتنه حفظ کرد البته بصیرت مردم نیز عامل دیگر حفظ انقلاب اسلامی بود یعنی این دو اصل کشور ما را حف کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت شهدای شهریورماه شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی که در محل یادمان شهدای هفتم تیرماه برگزار شد با اشاره به اینکه معنا و مفهوم حق در مفاهیم قرآنی و دینی ما معنایی بلند است، گفت:  حق مطلق ذات مقدس خداوند است و هدف نهایی عالم هم حرکت به سوی حق است.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اگر به هر دلیلی چند صباحی فکر و یا عمل ناحق در جوامع بشری رخنه کند بنای ماندگاری برای آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آن‌چه ماندگاری دارد در عالم حق است و غیر حق شاید مدتی در جامعه جولان داشته باشد اما ماندگار نخواهد بود.
 
رئیسی با اشاره به پیش رفتن عالم به سوی حاکمیت حق، اظهار داشت: زمین برای باطل و انجام گناه خلق نشده است و انسان در درون خود به سمت حق گرایش دارد و انسان‌هایی هم که فطرت را در درون خود می‌کشند نمی‌توانند حق پیش روی خود بیابند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ترسیم  مثال‌های متعددی در قرآن کریم را صف‌بندی حق و باطل، افزود: پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود و ممتازانی در جامعه بشری هستند که حق خواهی آنان فقط برای خودشان نیست بلکه آنان می‌خواهند که جامعه  به سمت حق گرایش پیدا کند.
 
وی درباره شخصیت شهدای شهریور ماه گفت: شهدای شهریور ماه مصداق جهاد آزادانه، شاهدانه و شاکرانه بودند و جهاد این شهدا به گونه ای بود که عشق به خداوند در آن جاری بود.
 
رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی باید مجاهدت‌های کم‌نظیر شهدای شهریور ماه بیان شود و نسل جوان را از زندگی این شهیدان آگاه کرد، اظهار داشت: امروز نسل جوان ما نیازمند الگوهایی چون شهید لاجوردی، اندرزگو و عراقی است چرا که آنها عالم به زمان بودند.
 
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به روشنگری‌های شهید لاجوردی در خصوص پدیده نفاق، ادامه داد : اگر منافق نقاب به چهره داشته باشد شناخت آن سخت و شناساندن آن سخت‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه لایه‌هایی از نفاق جدید در فتنه 88 نیز بروز پیدا کرد، افزود: امروز بهتر مفسر خط امام‌خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب
هستند و هیچکس در جامعه ما به اندازه ایشان خط نورانی امام را نمی‌شناسد.

رئیسی درباره بیداری اسلامی، گفت: مردم کشورهای منطقه امروز در خیزش‌های خود همان شعارهای ملت ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی را سر می‌دهند، چرا که دریافته‌اند مسلمان دشمن واحدی دارند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دشمنان از ابتدای انقلاب‌اسلامی برای ضریه به انقلاب، گفت: در دهه اول انقلاب اسلامی دشمنان بسیار تلاش کردند که انقلاب پا نگیرد، هشت سال جنگ تحمیلی و جریان منافقین در دهه 60 در این راستا بوده است.
 
رئیسی با بیان اینکه دهه دوم انقلاب ،دهه تثبیت انقلاب  بود، افزود: در دهه تثبیت، دشمنان ناکارآمدی نظام را تبلیغ کردند و می‌گفتند که نظام دینی در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، هنر و هیچ حو‌زه‌ای نمی‌تواند حکومت بکند.
 
وی اظهار داشت: در دهه سوم انقلاب، دشمنان ما وقتی دیدند انقلاب هم تاسیس و هم تثبیت شد، تلاش کردند که این انقلاب در درون مرزهای کشور بماند و به جاهای دیگر رسوخ نکند و خوشبختانه در دهه سوم انقلاب ما، انقلاب اسلامی الگو شده و شعارهای ملت ایران در جهان طنین افکن شد.

معاون اول دستگاه قضا خاطر نشان کرد: دشمنان برای انحراف انقلاب ار مسیر اصلی تلاش کردند اما هدایت و رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب را از هر گونه انحراف و فتنه حفظ کرد البته  بصیرت مردم نیز عامل دیگرحفظ انقلاب اسلامی بود یعنی این دو اصل کشور ما را حفظ کرد.

انتهای پیام/ب2

 

برچسب ها: شهدا ، رئیسی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار