سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده امروز(شنبه) كميسيون متبوع خود با هدف بررسي آخرين برنامه‌ها و اقدامات برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: دبيركل سازمان ملل، رئيس‌جمهور مصر و فرزند پادشاه عربستان در اجلاس تهران حضور خواهند يافت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران سيد حسين نقوي‌حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز(شنبه) كميسيون متبوع خود كه با حضور رئيس دستگاه ديپلماسي كشور برگزار شد، گفت:‌ در جلسه فوق‌العاده امروز(شنبه) كميسيون، ابتدا تقسيم كار نظارتي بين اعضاي كميسيون صورت گرفت و مقرر شد تا كميته روابط خارجي بر فعاليت‌هاي ديپلماسي، گفت‌وگوهاي دوجانبه، بهره برداري ديپلماتيك اجلاس نظارت كند. كميته امنيتي بر برنامه‌ها، فعاليت‌ها و اقدامات امنيتي اجلاس نظارت نمايند و كميته دفاعي نيز بر بخش‌هاي سخت‌افزارانه انتظامات و امنيت برگزاري اجلاس نظارت كنند.

وي در ادامه با اشاره به حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در این جلسه افزود:در این جلسه موضوعاتی از قبیل آخرین اخبار اعلام آمادگی سطوح هیأت‌های شرکت‌کننده در اجلاس، برنامه‌های جمهوری اسلامی در ارتباط با بهره‌برداری اقتصادی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها، برنامه اجلاس در ارتباط با بحران سوریه، فلسطین، بیداری اسلامی، موضع هسته‌ای جمهوری اسلامی، حقوق بشر و تروریسم مورد بحث قرار گرفت.

نماينده مردم ورامين در مجلس با بيان اينكه صالحي در اين جلسه اعلام كرد كه هر 120 كشور عضو جنبش و 15 مجمع و سازمان بين‌المللي دعوت شده در اجلاس شركت خواهند كرد، تصريح كرد: بر اساس اعلام رئيس دستگاه ديپلماسي در حدود 51 كشور در عالي ترين سطوح (رييس‌جمهور، نخست‌وزير، معاون رييس‌جمهور، رييس مجلس) شركت خواهند كرد، دبيركل سازمان ملل متحد و رييس‌جمهور مصر شركت خواهند داشت. فرزند پادشاه عربستان به عنوان نماينده ويژه پادشاه در اجلاس شركت خواهد كرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه برنامه‌های بازدید مدعوین در جمهوری اسلامی از جمله مباحث مهم دیگر جلسه بود به نقل از وزیر امور خارجه گفت:بازدید از مراکز هسته‌ای، مراکز صنعتی، زیارتی و فرهنگی، علمی با انتخاب خود مدعوین ساماندهی شده است و بازدید از دستاوردهای دفاعی کشور نیز از جمله موارد بازدیدی مدعوین است.


سخنگوي كميسيون امنيت ملي در ادامه گفت: در اين جلسه صالحي گزارشي نيزاز سفر رييس‌جمهور به جلسه كنفرانس اسلامي در رياض و محتواي گفت‌وگوها و فضاي حاكم بر گفت‌وگوها و نشست به كميسيون ارائه كرد.

نقوي‌حسيني در ادامه افزود: در اين جلسه كميسيون امنيت اعلام كرد كه با توجه به حضور فعال نمايندگان پارلماني در هيات‌هاي شركت كننده در اجلاس، انتظار اين است كه در روز برگزاري اجلاس از ظرفيت‌هاي مجلس استفاده شود.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار