عضو کميسيون امنيت‌ملي مجلس:

تاسيس بانک سوخت تاثيري بر روند دستيابي ايران به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز نخواهد داشت

عضو کميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌ خارجي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب قوانين NPT به انرژي صلح‌آميز دست‌يافته است و تاسيس بانک سوخت تاثيري بر روند دستيابي ايران به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز نخواهد داشت.

اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاسيس بانک سوخت هسته‌اي براي تامين سوخت مورد نياز کشورها توسط آژانس بين‌المللي انرژي اتمي  گفت: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب NPT فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود را ادامه مي‌دهد و هيچ نيازي به تصميمات اتخاذ شده غرب در راستاي برنامه هسته‌اي خود ندارد.

وي در ادامه با بيان اينکه ايران دانش و توانايي دستيابي به فعاليت هسته‌اي را تا حد 20 درصد به دست آورده است،اظهار داشت: چنين تصميمات اتخاذ شده از سوي غربي‌ها منفعتي براي کشورهاي نيازمند به انرژي اتمي نخواهد داشت و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در راستاي دستيابي صلح آميز هسته‌اي مقتدرانه گام بر مي‌دارد.

نماينده مردم تهران در مجلس همچنين تصريح کرد: کشورهاي نيازمند به توليد سوخت بايد با توجه به تجربيات خود نسبت به وعده‌هاي  واهي کشورهاي تامين کننده سوخت هسته‌اي آگاه باشند و  اين موضوع را در نظر بگيرند كه آيا اين كشورها مي‌توانند نيازهاي آنها را برآورده سازند يا نه.

کوثري در پايان خاطرنشان کرد: تاسيس بانک سوخت هسته‌اي در انحصار برخي از کشورها خواهد بود که در واقع به دنبال سودجويي و اهداف سلطه‌جويانه خود در سطح بين‌المللي هستند و اين موضوع قطعا به نفع جامعه جهاني نخواهد بود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: کوثری ، مجلس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار