مشهد/

احداث باغ مکانیزه انار در بجستان

شهردار بجستان از احداث باغ مکانیزه انار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، سید مرتضی مرجائی گفت: بجستان دارای حدود 120 هکتار باغ انار است که اغلب به صورت خرده مالکی اداره و از طریق قنات آبیاری می شوند که ضمن صرف مدت زمان طولانی، آب زیادی هدر می رود.

وی افزود: برای رفع این مساله شهرداری بجستان در اقدامی مبتکرانه و با هدف ترویج این روش، اقدام به احداث باغ انار مکانیزه با سیستم آبیاری هوشمند قطره ای نموده است.

مرجائی با بیان اینکه این روش برای اولین بار در سطح شهرداری های استان پیاده می شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث این باغ مکانیزه از سال گذشته با خرید 20 هکتار زمین آغاز شد و امسال نیز تاسیسات آبیاری آن اجرا می شود و با ثمر دادن درختان در سال آینده، درآمد پایداری برای شهرداری بجستان ایجاد خواهد شد.

شهردار بجستان بیان کرد: این باغ انار از امکاناتی همچون استخر، تاسیسات برقی، موتورخانه و واحد نگهبانی برخوردار می باشد و تاکنون برای ساخت آن 16 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که حدود 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض جهاد کشاورزی تامین گردیده است.

وی افزود: به منظور اجرای تاسیسات آبیاری قطره ای هوشمند نیز بالغ بر 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

مرجائی از راه اندازی پژوهشکده انار در این باغ خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور بجستان طی تفاهم نامه ای با این شهرداری مقدمات احداث این پژوهشکده تحقیقاتی را فراهم کرده است. /س

برچسب ها: باغ ، مکانیزه ، بجستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.