معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

رشد 100 درصدی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی

تعداد دانشجویان در مقاطع تکمیلی به 89 هزار نفر رسیده یعنی رشدی 100 درصدی در اين زمينه داشته ایم.

حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالي مبنی بر این که هم اکنون شاهد هستیم که تعداد دانشجویان در مقاطع ارشد در حال افزایش است و این امر مشکلاتی را به وجود می آورد گفت: هرم مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به نیازها و فعالیت بازار کار است چنانچه هم اکنون ظرفیت ها کاملاً منطقی است.
 
وی افزود: سهل الوصول بودن ورود به دانشگاه در مقاطع تحصیلی تکمیلی و نبودن انگیزه شغلی موجب شده که دانشجویان تمایل داشته باشند مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه تحصیلات تکمیلی را طی کنند که البته ای امر تا حدی خوب بوده اما در حد زیاد آن مضر است.
 
نادری منش تصریح کرد: ما وظیفه خود می دانیم که ظرفیت سازی را ایجاد کنیم چنانچه در شروع دولت دهم تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی 43 هزار نفر بوده و امسال به 89 هزار نفر رسیده است یعنی بیش از 100 درصد رشد داشته ایم.
 
** توزیع هدفمند قبل از انتخاب رشته باید صورت گیرد
 
نادری منش در ادامه گفت: ظرفیت ما در سه سال گذشته 4700، سال گذشته 8800 و امسال به بالای 10 هزار نفر یعنی رشد 12 هزار نفری در زمینه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی روبرو هستیم.
 
وی افزود: البته باید توجه به افزایش ظرفیت باید فرهنگ سازی خوبی صورت گیرد تا گسترش هدفمند هم ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: هر جوان ایرانی باید یک دوره آموزشی بعد از تحصیلات دیپلم داشته باشد چنانچه در سیستم آموزشی فنی حرفه ای 30 درصد رشد داشته ایم و امیدواریم که این سیاست گذاری قبل از انتخاب رشته منجر به توزیع هدفمند باشد./عط
برچسب ها: هدفمند ، تکمیلی ، گسترش ، دیپلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار